[cat] Aquest Treball de Fi de Màster es basa en una proposta pilot de treball
documental i de camp. S’analitzen els estereotips de gènere relacionats amb
l’activitat física i l’esport; també s’analitza el grau de participació en activitats
fisicoesportives dels adolescents i, per finalitzar es realitza una actuació en
base a tota a la informació adquirida.
La participació a activitats fisicoesportives disminueix durant l’adolescència,
amb majors taxes en nines. Per això es veu la necessitat de crear programes
fisicoesportius des dels centres escolars, adequats als seus interessos, per
beneficiar-se dels seus resultats positius per a la salut.
En el moment de dur a terme l’actuació es posaran en escena tres sessions
amb diferents tipus activitats, per tal que els alumnes les realitzin i per poder
observar de la manera que es desenvolupen en cadascuna d’elles amb la
finalitat d’observar com responen tots els alumnes en les mateixes; així com les
actituds, l’acceptabilitat social de les activitats en els alumnes. D’aquesta
manera es podran extreure uns resultats comparables amb tota la informació
obtinguda anteriorment i arribar a unes conclusions, després d’aquesta posta
en pràctica.
Per finalitzar es farà una avaluació de les activitats dissenyades. Hi haurà dos
tipus d’avaluació, una autoavaluació per part dels alumnes (inicial i final) i, una
altra, per part del docent. Una vegada el docent tingui el desenllaç de les
avaluacions es podran executar aquelles actuacions pertinents que siguin
necessàries per disminuir i/o eradicar tots els estereotips de gènere que es
torben presents en les classes d’Educació Física.