[cat] L’energia actualment és un dels principals assumptes d’interès mundial. La
dependència de la societat actual a aquesta, entre d’altres causes, fa que
s’hagin d’utilitzar fonts d’energies renovables i millorar el seu aprofitament. Així
doncs, és necessari conscienciar l’alumnat de la importància de l’estalvi
energètic.
A la primera part, l’estat de la qüestió, es presenta com ha anat
evolucionant el concepte d’eficiència energètica així com quines són les
normatives Europees i estatals vigents en qüestió. A més a més s’exposen
varis exemples de com els alumnes, a partir del treball de camp, estan
treballant l’eficiència energètica i de com es treballa des de diverses
associacions mitjançant diferents activitats i projectes.
La proposta es divideix en dues parts. La primera, més teòrica, es tracta de
suggerir unes pautes generals perquè qualsevol docent pugui implementar
l’estudi d’un problema a l’aula utilitzant com a una de les eines el treball de
camp. La segona part recull la proposta d’aplicació pràctica a l’aula,
concretament, sobre eficiència energètica en el qual els alumnes de primer de
batxillerat hauran de fer un estudi sobre l’eficiència del centre. Aquest estudi es
realitzarà a partir del context real del centre amb treball de camp, activitats
grupals i individuals, de comparació i debat de resultats per finalment suggerir
possibles alternatives al problema plantejat. El professor guiarà i tutoritzarà els
alumnes durant tota la proposta intentant que l’alumne enraoni per si mateix, no
donant la resposta directament sinó dirigint-lo a la solució correcta. Per acabar,
en aquesta segona part de la proposta també hi haurà la forma d’avaluar el
treball dels alumnes.