dc.contributor |
Alarcón Zamora, Marco Antonio |
|
dc.contributor.author |
Vicens Company, Francesc
|
|
dc.date |
2017 |
|
dc.date.accessioned |
2018-06-14T12:17:25Z |
|
dc.date.available |
2018-06-14T12:17:25Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-14 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/147031 |
|
dc.description.abstract |
[cat] L’energia actualment és un dels principals assumptes d’interès mundial. La
dependència de la societat actual a aquesta, entre d’altres causes, fa que
s’hagin d’utilitzar fonts d’energies renovables i millorar el seu aprofitament. Així
doncs, és necessari conscienciar l’alumnat de la importància de l’estalvi
energètic.
A la primera part, l’estat de la qüestió, es presenta com ha anat
evolucionant el concepte d’eficiència energètica així com quines són les
normatives Europees i estatals vigents en qüestió. A més a més s’exposen
varis exemples de com els alumnes, a partir del treball de camp, estan
treballant l’eficiència energètica i de com es treballa des de diverses
associacions mitjançant diferents activitats i projectes.
La proposta es divideix en dues parts. La primera, més teòrica, es tracta de
suggerir unes pautes generals perquè qualsevol docent pugui implementar
l’estudi d’un problema a l’aula utilitzant com a una de les eines el treball de
camp. La segona part recull la proposta d’aplicació pràctica a l’aula,
concretament, sobre eficiència energètica en el qual els alumnes de primer de
batxillerat hauran de fer un estudi sobre l’eficiència del centre. Aquest estudi es
realitzarà a partir del context real del centre amb treball de camp, activitats
grupals i individuals, de comparació i debat de resultats per finalment suggerir
possibles alternatives al problema plantejat. El professor guiarà i tutoritzarà els
alumnes durant tota la proposta intentant que l’alumne enraoni per si mateix, no
donant la resposta directament sinó dirigint-lo a la solució correcta. Per acabar,
en aquesta segona part de la proposta també hi haurà la forma d’avaluar el
treball dels alumnes. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
378 - Ensenyament superior. Universitats |
ca |
dc.subject |
51 - Matemàtiques |
ca |
dc.subject |
537 - Electricitat. Magnetisme. Electromagnetisme |
ca |
dc.subject.other |
Treball de camp |
ca |
dc.subject.other |
Energia |
ca |
dc.subject.other |
Eficiència energètica |
ca |
dc.subject.other |
Tecnologia Industrial |
ca |
dc.title |
El treball de camp a l'aula: aplicació de l'eficiència energètica a 1er de Batxillerat |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-05-22T09:05:21Z |
|