Projectes al Quartó: primeres experiències

Show simple item record

dc.contributor Prats García, Ernest
dc.contributor.author Riera Ribas, María Casandra
dc.date 2017
dc.date.accessioned 2018-06-15T07:18:30Z
dc.date.available 2018-06-15T07:18:30Z
dc.date.issued 2018-06-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/147039
dc.description.abstract [cat] L’impacte dels avenços tecnològics en la societat actual ha tingut la seva repercussió també al món educatiu, traslladant el focus des del què s’ensenya al com s’aprèn. Un esperit crític, curiós, amb autonomia per aprendre i capacitat de cooperar en la cerca de solucions són alguns dels elements imprescindibles en l’alumne d’avui. Per dur-ho a terme, múltiples estratègies pedagògiques s’han desenvolupat que a poc a poc s’obren pas al nostre sistema educatiu, i l’Aprenentatge Basat en Projectes (ABP) n’és una d’elles. En aquest context se situa el present treball, que analitza l’experiència de l’IES Quartó de Portmany al curs 2016/17 amb la incorporació de l’ABP a les aules de 1r d’ESO. A través d’una mostra de 98 alumnes i 5 professors, s’ha dut a terme un seguiment dels projectes realitzats durant el segon trimestre, mitjançant l’observació a l’aula, l’assistència a reunions i l’elaboració d’enquestes i entrevistes. Els resultats mostren una valoració molt positiva per part de l’alumnat, que ha entès els projectes com una manera d’aprendre coses útils, però desvinculant-ho del que es fa a la resta d’assignatures, en lloc d’entendre els projectes com a element integrador. Pel que fa al professorat, aquest s’ha trobat amb un escenari diferent del que s’esperava, especialment pel que fa a l’autonomia de l’alumnat. El principal punt feble recau en la preparació i planificació de la seqüència didàctica pel projecte de manera que s’ajusti més a la capacitat dels alumnes i aquests puguin treure major profit de cadascuna de les sessions. Per acabar, es recullen una sèrie de propostes de millora de cara a futurs cursos. El compromís d’aquest treball és el de contribuir a consolidar l’ús d’aquestes metodologies als centres d’educació amb l’esperit de millorar el present i el futur dels nostres alumnes. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso spa ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 5 - Ciències pures i naturals ca
dc.title Projectes al Quartó: primeres experiències ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-22T09:05:24Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics