dc.contributor |
Serra Busquets, Sebastià |
|
dc.contributor.author |
Weiss, Dario Marcos
|
|
dc.date |
2017 |
|
dc.date.accessioned |
2018-06-15T08:21:17Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-15 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/147050 |
|
dc.description.abstract |
[cat] La conjuntura social, política i econòmica actual, dins del paradigma
del segle XXI, ha provocat que es qüestioni la idoneïtat del model educatiu
clàssic, basat en la reproducció de continguts. Com a conseqüència, s’han
produït canvis legislatius amb l’objectiu de millorar el sistema educatiu, i
nombrosos teòrics i docents han elaborat metodologies innovadores per tal de
preparar a les futures generacions per a un futur caracteritzat pels constants i
radicals canvis. En aquest context s’ha elaborat el present treball, on s’analitza
el valor didàctic del còmic i es presenten una sèrie d’activitats educatives
basades en aquest recurs. S’exposa un ampli compendi de còmics i la seva
utilització en diferents tipus d’àmbits pedagògics, com l’educació sexual o la
formació de la identitat pròpia de l’adolescent. També s’analitzen una sèrie de
propostes educatives centrades en l’ús del còmic per la didàctica de les
Ciències Socials de 4t d’ESO i batxillerat, i es presenta un repertori d’activitats
dissenyades amb els còmics Balears abans i ara per a primer cicle d’educació
secundària obligatòria. Les activitats s’han elaborat dins del marc legislatiu de
la LOMCE, i tenint en compte les característiques generals dels centres
d’educació pública de les Illes Balears. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject |
76 - Arts gràfiques |
ca |
dc.subject |
9 - Geografia i història |
ca |
dc.subject.other |
Còmic |
ca |
dc.subject.other |
Innovació educativa |
ca |
dc.subject.other |
Educació secundària |
ca |
dc.subject.other |
Illes Balears |
ca |
dc.subject.other |
Proposta didàctica |
ca |
dc.title |
El còmic com a recurs didàctic. Proposta i anàlisi d’activitats de Ciències Socials per a Educació Secundària Obligatòria i batxillerat |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-05-22T09:05:31Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|