[cat] El meu treball de final de màster tracta sobre l’evolució històrica que hi ha
hagut en l’ensenyament de les matemàtiques. Per portar-ho a terme, he escollit
diferents autors de didàctica de les matemàtiques del segle passat per tenir una
visió general de com ha anat canviant l’ensenyament i entendre a que han estat
deguts aquests canvis.
He escollit bàsicament autors espanyols i, per poder donar una visió exterior,
una autora d’Itàlia. L’elecció d’aquests autors s’ha fonamentat en l’elecció dels
autors que vaig tractar en el meu treball de final de grau1
.
Tot i que el treball es fonamentalment teòric, he reflexionat també sobre
l’evolució dels materials didàctics i l’efecte que ha tingut la irrupció de les noves
tecnologies a l’aula. A més, també he buscat exemples de gamificació en les
matemàtiques i, per acabar, he reflexionat sota el meu punt de vista de com
hauríem d’enfocar l’ensenyament de les matemàtiques i com hauria de fer-ho el
docent, des del punt de vista metodològic i didàctic.
[eng] My final master thesis is about the historic progress that mathematic teaching
has had. To study that, I have chosen differents authors in math didactics from
the last century to have a global vision of how math teaching has changed and
to understand better these changes.
I have principally chosen Spanish authors and to give an external vision of this
progress, I also write about an Italian author too. The election of this authors is
related with the election of the authors I studied in my final degree project1
.
Although the project is mainly theoretical, I have also made some reflections
about the progress on materials and the consequences that the emergence of
new technologies have had in the classroom. In addition, I have also put some
examples of gamification in maths and, to finish, I give my point of view about
how we should teach mathematics and how should the teachers do it, from the
point of view of the didactic and methodology.