Evolució metodològica i didàctica de l'ensenyament de les matemàtiques

Show simple item record

dc.contributor Miquel Roigé, Fernando
dc.contributor.author Carreras Pons, Alejandro
dc.date 2017
dc.date.accessioned 2018-06-15T08:34:39Z
dc.date.available 2018-06-15T08:34:39Z
dc.date.issued 2018-06-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/147053
dc.description.abstract [cat] El meu treball de final de màster tracta sobre l’evolució històrica que hi ha hagut en l’ensenyament de les matemàtiques. Per portar-ho a terme, he escollit diferents autors de didàctica de les matemàtiques del segle passat per tenir una visió general de com ha anat canviant l’ensenyament i entendre a que han estat deguts aquests canvis. He escollit bàsicament autors espanyols i, per poder donar una visió exterior, una autora d’Itàlia. L’elecció d’aquests autors s’ha fonamentat en l’elecció dels autors que vaig tractar en el meu treball de final de grau1 . Tot i que el treball es fonamentalment teòric, he reflexionat també sobre l’evolució dels materials didàctics i l’efecte que ha tingut la irrupció de les noves tecnologies a l’aula. A més, també he buscat exemples de gamificació en les matemàtiques i, per acabar, he reflexionat sota el meu punt de vista de com hauríem d’enfocar l’ensenyament de les matemàtiques i com hauria de fer-ho el docent, des del punt de vista metodològic i didàctic. ca
dc.description.abstract [eng] My final master thesis is about the historic progress that mathematic teaching has had. To study that, I have chosen differents authors in math didactics from the last century to have a global vision of how math teaching has changed and to understand better these changes. I have principally chosen Spanish authors and to give an external vision of this progress, I also write about an Italian author too. The election of this authors is related with the election of the authors I studied in my final degree project1 . Although the project is mainly theoretical, I have also made some reflections about the progress on materials and the consequences that the emergence of new technologies have had in the classroom. In addition, I have also put some examples of gamification in maths and, to finish, I give my point of view about how we should teach mathematics and how should the teachers do it, from the point of view of the didactic and methodology. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 51 - Matemàtiques ca
dc.subject.other Didàctica ca
dc.subject.other Metodologia ca
dc.subject.other Noves tecnologies ca
dc.subject.other Gamificació ca
dc.subject.other Formalització ca
dc.title Evolució metodològica i didàctica de l'ensenyament de les matemàtiques ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-22T09:05:32Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics