[cat] Les xarxes socials (XS) tenen un paper molt important a la societat actual i, per
tant, l’educació actual no pot ignorar-les. Amb el present treball s’investiga
sobre les possibilitats educatives que ofereix l’ús d’una XS horitzontal,
Instagram, mitjançant una experiència a l’assignatura d’Educació Plàstica,
Visual i Audiovisual de segon d’ESO en la que els alumnes empren l’aplicació i
XS en la realització i publicació d’un relat digital o storytelling.
Per això, prèviament es revisen en aquest treball les característiques
d’Instagram i del relat digital i s’analitza l’estat de la qüestió pel que fa al seu ús
a l’aula. A continuació, es concreten les característiques del projecte i el seu
desenvolupament a l’aula, i s’analitzen els resultats obtinguts en base a un
qüestionari, que mostra una percepció positiva de l’activitat en general per part
dels alumnes però dades poc concloents sobre els avantatges educatius
d’Instagram i del relat digital. També s’han detectat limitacions, i per tant es
conclou amb una valoració dels resultats obtinguts i correccions de cara a
noves aplicacions.
[eng] Social networks (XS) have a very important role in society and, therefore, the
current education can not ignore them. In this paper we investigate about the
educational possibilities offered by the use of a horizontal XS, Instagram, with
an experience in the subject of Arts and whit ESO second year students, where
they use the App and XS to publish a digital storytelling.
Therefore, in this paper were previously reviewed the characteristics of
Instagram and digital storytelling and it analyzes the state of affairs with regard
to their use in the classroom. Next, the characteristics of the project and its
development in the classroom are specified, and the results based on a
questionnaire analyzed, which shows a positive perception of the activity in
general by students but the data on Instagram and educational advantages of
digital story are inconclusive. We have also identified constraints, and therefore
it concludes with an assessment of results and corrections to be considered in
new enforcements.