Instagram a l’Educació Secundària: una experiència pràctica de relat digital a Educació Plàstica, Visual i Audiovisual

Show simple item record

dc.contributor Tur Ferrer, Gemma
dc.contributor.author Ramón Cardona, Maria Isabel
dc.date 2017
dc.date.accessioned 2018-06-15T08:47:10Z
dc.date.available 2018-06-15T08:47:10Z
dc.date.issued 2018-06-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/147054
dc.description.abstract [cat] Les xarxes socials (XS) tenen un paper molt important a la societat actual i, per tant, l’educació actual no pot ignorar-les. Amb el present treball s’investiga sobre les possibilitats educatives que ofereix l’ús d’una XS horitzontal, Instagram, mitjançant una experiència a l’assignatura d’Educació Plàstica, Visual i Audiovisual de segon d’ESO en la que els alumnes empren l’aplicació i XS en la realització i publicació d’un relat digital o storytelling. Per això, prèviament es revisen en aquest treball les característiques d’Instagram i del relat digital i s’analitza l’estat de la qüestió pel que fa al seu ús a l’aula. A continuació, es concreten les característiques del projecte i el seu desenvolupament a l’aula, i s’analitzen els resultats obtinguts en base a un qüestionari, que mostra una percepció positiva de l’activitat en general per part dels alumnes però dades poc concloents sobre els avantatges educatius d’Instagram i del relat digital. També s’han detectat limitacions, i per tant es conclou amb una valoració dels resultats obtinguts i correccions de cara a noves aplicacions. ca
dc.description.abstract [eng] Social networks (XS) have a very important role in society and, therefore, the current education can not ignore them. In this paper we investigate about the educational possibilities offered by the use of a horizontal XS, Instagram, with an experience in the subject of Arts and whit ESO second year students, where they use the App and XS to publish a digital storytelling. Therefore, in this paper were previously reviewed the characteristics of Instagram and digital storytelling and it analyzes the state of affairs with regard to their use in the classroom. Next, the characteristics of the project and its development in the classroom are specified, and the results based on a questionnaire analyzed, which shows a positive perception of the activity in general by students but the data on Instagram and educational advantages of digital story are inconclusive. We have also identified constraints, and therefore it concludes with an assessment of results and corrections to be considered in new enforcements. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 7 - Belles arts ca
dc.subject 74 - Dibuix. Disseny. Arts aplicades i oficis artístics ca
dc.subject.other Instagram ca
dc.subject.other Relat digital ca
dc.subject.other Tecnologies de la Informació i la Comunicació ca
dc.subject.other Investigació basada en disseny ca
dc.subject.other Educació Plàstica Visual i Audiovisual ca
dc.title Instagram a l’Educació Secundària: una experiència pràctica de relat digital a Educació Plàstica, Visual i Audiovisual ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-22T09:05:32Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics