Treballar per projectes a l'ensenyament secundari obligatori

Show simple item record

dc.contributor Rosselló Ramon, Maria Rosa
dc.contributor.author Bestard Vachiano, Maria Francisca
dc.date 2017
dc.date.accessioned 2018-06-15T08:50:47Z
dc.date.issued 2018-06-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/147055
dc.description.abstract [cat] El treball per projectes és una manera diferent d’entendre i organitzar els processos d’ensenyament- aprenentatge, el qual es fomenta en donar un gir al rol docent i al rol de l’alumnat amb el conseqüent canvi en la distribució de l’aula, en els continguts a treballar i en l’avaluació. En aquest estudi s’exposa el treball per projectes com una metodologia clau, sobretot, en el primer curs de l’educació secundària obligatòria (ESO). El document s’estructura en una primera part, corresponent a l’estat de la qüestió, on es planteja la situació actual de l’educació que permet introduir el treball per projectes. Es revisen un conjunt de definicions sobre aquesta metodologia, juntament amb tots els avantatges, inconvenients i/o limitacions que duu associats. A més, s’hi mostren els diferents tipus i les pautes a seguir en el seu disseny, així com una recerca dels centres de secundària que empren aquesta metodologia a les Illes Balears. A continuació, s’inclou el treball de camp, on es fa l’anàlisi del treball per projectes a l’IES Antoni Maura, mitjançant qüestionaris als alumnes, una part d’observació i entrevistes a un dels professors i a la cap d’estudis. De manera general, els alumnes el que més destaquen dels projectes és una millor relació tant amb els companys com amb els professors, fet que es corrobora amb el que s’esmenta en les dues entrevistes i durant l’observació. Tot en conjunt, conclou amb una manera diferent d’assolir l’aprenentatge, lleugerament menys reconeguda per part de l’alumnat. La nota mitjana que els assignen a treballar per projectes és d’un 7,6, dada que juntament amb la visió esperançadora dels entrevistats, indiquen bones perspectives de futur a aquest tipus de metodologia. Finalment, en la segona part del treball es presenta la proposta didàctica: un projecte dirigit als alumnes de primer d’ESO, a partir de tota la informació extreta, entorn a la problemàtica del canvi climàtic. Té com a objectiu fomentar l’aplicació d’aquest tipus de metodologies, fins ara poc arrelades als instituts de les Illes Balears. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 55 - Geologia. Meteorologia ca
dc.subject 57 - Biologia ca
dc.subject.other Treball per projectes ca
dc.subject.other Secundària ca
dc.subject.other Canvi climàtic ca
dc.subject.other Innovació Educativa ca
dc.title Treballar per projectes a l'ensenyament secundari obligatori ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-22T09:05:33Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record