Model d’unitat didàctica per a l’estudi de la genètica mendeliana a 4t ESO

Show simple item record

dc.contributor Estrany Martorell, María Elena
dc.contributor.author Bonet Estrany, Jaume
dc.date 2017
dc.date.accessioned 2018-06-18T07:55:13Z
dc.date.available 2018-06-18T07:55:13Z
dc.date.issued 2018-06-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/147095
dc.description.abstract [cat] Durant les darreres dècades s’ha observat un creixement exponencial en el camp de les ciències i la tecnologia. Els recents avanços tecnològics, han permès descobriments considerables en diferents disciplines del sector. La genètica és una de les disciplines més beneficiada per aquests avanços. Per aquest motiu, avui en dia es comú observar, de forma regular, diferents noticies que guarden relació directa o indirecta amb aquesta disciplina. Tot hi això, diferents estudis indiquen que els estudiants perden, de cada vegada més, l’interès en l’estudi de les ciències. El problema s’agreuja si tenim en compte que ens trobem en una illa on l’accés a llocs de treball amb un nivell d’especialització molt baix i que els models educatius actuals, en determinades ocasions, no motiven als alumnes a continuar una trajectòria acadèmica . Amb l’objectiu de captar, incrementar i mantenir la motivació de l’alumnat cap a les ciències, s’ha dissenyat un model de unitat didàctica de genètica, matèria que, segons diferents estudis, es defineix com una de les més difícils per l’alumnat . La unitat didàctica està enfocada a alumnes de 4t ESO, encara que, amb les modificacions pertinents, també podria ser aplicada a altres nivells superiors. La majoria de conceptes es treballen d’una perspectiva pràctica, fomentant el treball en grup i afavorint la participació de l’alumnat al llarg de tota la unitat. Aquesta metodologia permet atendre la diversitat de l'alumnat de l’aula millorant així la convivència, tant entre els alumnes com amb el professor, al llarg del curs acadèmic. També ens permet avaluar l'alumnat al llarg de la unitat didàctica mitjançant un conjunt d'activitats que es realitzen a mesura que es van treballant els diferents continguts de la unitat didàctica. Aquestes activitats serviran al professor per detectar i solucionar possibles problemes de l’alumnat, a més de reduir la càrrega de la prova final de l’assignatura. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 57 - Biologia ca
dc.subject 575 - Genètica general. Citogenètica general. Immunogenètica. Evolució. Filogènia ca
dc.subject.other Genètica ca
dc.subject.other Laboratori ca
dc.subject.other Diversitat ca
dc.subject.other Participació ca
dc.subject.other Motivació ca
dc.title Model d’unitat didàctica per a l’estudi de la genètica mendeliana a 4t ESO ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-22T09:06:25Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics