[cat] A través de l’observació i de qüestionaris s’ha determinat que els alumnes de
l’IES Sant Marçal, centre on vaig realitzar les pràctiques docents, tenen una
falta d’organització i planificació a l'hora de realitzar projectes tecnològics. Per
tal de solucionar aquest problema es proposa potenciar i implementar les noves
tecnologies als projectes tecnològics de secundària.
Per aquest motiu, s’ha realitzat una recerca d’una aplicació gratuïta per a
gestionar de projectes col·laboratius educatius. S’ha cercat una eina TIC que
fos apte per tots els cursos d’educació secundària, és a dir, una eina amb
suficients opcions per a gestionar un projecte però alhora amb un funcionament
senzill i molt intuïtiu.
Amb tot això, s'ha elegit l'aplicació Trello, una eina col·laborativa que permet
als membres d'un equip treballar de manera fluida, flexible i eficient.
D'entre totes les possibilitats s'ha escollit Trello, una aplicació web i mòbil
dissenyada per a millorar l'organització, la planificació i la col·laboració en
equip. Hem considerat que aquesta eina és la més adaptable a un context
educatiu pel fet de tenir un funcionament sorprenentment simple, però
poderosament visual.
La proposta didàctica consisteix en crear un tauler Trello genèric que serveixi
per a qualsevol projecte tecnològic. A més, també s’explica amb quina
metodologia s’ha d’emprar l’aplicació per tal de realitzar un correcte ús
educatiu.
Per una banda, l’ús d’aquesta aplicació implica una millor organització i
planificació per part de l’alumnat. Per altra banda, ajuda al professorat a
realitzar un seguiment més precís de tots els projectes tecnològics que duu a
terme.