L’art com a punt de partida de la transversalitat a ciències socials. Propostes d’aplicació.

Show simple item record

dc.contributor Camps Bosch, Concepció
dc.contributor.author Suñer Forteza, Rafael
dc.date 2017
dc.date.accessioned 2018-06-18T10:18:43Z
dc.date.available 2018-06-18T10:18:43Z
dc.date.issued 2018-06-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/147114
dc.description.abstract [cat] Aquest treball s’articula en dues parts. Per una banda una recerca teòrica sobre les diferents teories o tendències que aposten per una metodologia transversal del coneixement per tal de millorar el procés d’ensenyament-aprenentatge. I per una altra banda, intentat seguir aquest procés integral del coneixement, es proposen diferents unitats didàctiques on poder aplicar aquestes teories transversals en l’àmbit de les ciències socials a la ESO. Les diferents unitats didàctiques tenen com a punt de partida els elements visuals que ens proporcionen les obres d’art. Aquestes obres d’art són la gènesis de les activitats creades seguint unes metodologies innovadores que fomenten la inclusió de tot l’alumnat. A més d’afavorir que l’alumne millori el seu sentit crític i que el condueixi a construir el seu propi pensament a partir d’un aprenentatge significatiu. Els diferents exemples tractats en aquest treball són un recull d’obres significatives per la història de l’art, que degut al seu significat i el context en que foren creades, ens permeten establir relacions entre les diferents disciplines incloses a les ciències socials. El nostre plantejament capgira la major part de les propostes curriculars publicades als llibres de text, fent de l’obra de l’art el fil conductor per l’aprenentatge d’història, geografia i altres aspectes. D’aquesta manera tractem l’aprenentatge del coneixement d’una manera integrada, en lloc de forma fragmentada. Contribuint així a que l’alumne es faci una idea més global de les diferents disciplines que inclouen les ciències socials. A més de donar una certa visibilitat a les obres artístiques en el currículum LOMCE a l’etapa de la secundària obligatòria. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 3 - Ciències socials ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 93 - Història. Ciències auxiliars de la història. Història local ca
dc.subject.other Aprenentatge significatiu ca
dc.subject.other Art ca
dc.subject.other Ciències socials ca
dc.subject.other Innovació ca
dc.subject.other Transversalitat ca
dc.title L’art com a punt de partida de la transversalitat a ciències socials. Propostes d’aplicació. ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-22T09:06:41Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics