[cat] En aquest treball de final de màster de formació del professorat, en
l’especialitat de matemàtiques, es tractarà uns dels temes més importants
dintre del procés d’ensenyament-aprenentatge que és el de l’avaluació.
Donat que aquest és un tema molt ampli, aquest treball s’enfoca a l’àrea de
matemàtiques en l’àmbit de secundària i batxillerat.
Una de les primeres fites a fer en aquest treball, és analitzar la pròpia
etimologia de la paraula avaluació, reflexionant sobre els diferents significats
que se’n donen i la seva relació amb el món de l’educació.
D’altra banda, s’analitzaran les diferents lleis educatives, des de la Llei Moyano
de 1857 fins a l’actual LOMQE de 2013, fent especial èmfasi en l’evolució del
concepte d’avaluació en dites lleis.
A més, s’estudiarà l’impacte que han tengut les dues grans institucions
educatives internacionals en l’àmbit de les matemàtiques, el National Council of
Teachers of Mathematics (NCTM) i el Freudenthal Institute, incidint
fonamentalment en les directrius que se’n dona sobre el que s’entén per
avaluació a classe de matemàtiques, i com aquestes directrius es veuen
reflectides en les actuals lleis educatives.
Un altre aspecte que es treballarà seran les diferents tipologies d’avaluació,
depenent dels actors que intervenen en ella així com els diferents moments en
que es pot dur a terme, així com depenent de l’avaluació que es dugui a terme
s’anomenaran un seguit d’eines que són susceptibles de ser emprades
depenent del moment en que es doni aquesta avaluació.