[cat] La botànica, el nostre patrimoni vegetal, forma part del nostre entorn natural,
social i cultural. En els darrers anys, la varietat d'elements presents que s'han
anat incorporant a la vida quotidiana afecten contínua i directament reformant
els nostres hàbits.
El paisatge natural s'ha transformat en paisatge urbà, i la producció vegetal en
producció arquitectònica. Aquest nou concepte crea la necessitat d'orientar
l'educació cap a projectes basats en metodologies que fomentin un acostament
entre les dos modalitats de vida, en el sentit d'estrènyer llaços mitjançant un
aprenentatge més significatiu, i amb la finalitat de formar ciutadans conscients
de la seva herència més autòctona.
El present treball pretén abordar una proposta de metodologia didàctica
aprofitant l'esperit d'entusiasme que desperta en els adolescents el contrast
entre la natura i l'ús de les noves tecnologies a través de codi QR.
[eng] Botany, our plant heritage, is part of our natural, social and cultural environment.
In recent years, the variety of present elements that have been incorporated
into daily life affect us directly and continuously, reforming our habits.
The natural landscape has been transformed into urban landscape, and plant
production into architectural production. This new concept creates the need to
direct education towards projects based on methodologies that encourage an
approach between the two lifestyles, in the sense of strengthening links through
a more significant learning, and in order to train citizens aware of their most
indigenous inheritance.This paper aims to approach a proposal of didactic methodology taking
advantage of the spirit of enthusiasm that awakens in teenagers, the contrast
between nature and the use of new technologies through QR codes.