L’aprenentatge basat en problemes aplicat a l’ensenyança de la Biologia i Geologia

Show simple item record

dc.contributor Tejada Gavela, Silvia
dc.contributor.author Torrens Mas, Margalida
dc.date 2017
dc.date.accessioned 2018-06-18T11:45:16Z
dc.date.issued 2018-06-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/147124
dc.description.abstract [cat] L’aprenentatge basat en problemes o ABP és una metodologia didàctica que pren com a punt de partida per a l’aprenentatge una situació problemàtica i versemblant, relacionada amb la vida real. Es tracta d’una estratègia d’aprenentatge actiu en què es potencia l’autonomia dels alumnes, ja que han d’identificar, tot treballant en petits grups, què saben i què els fa falta per resoldre el problema. Posteriorment, cada alumne ha de fer la recerca d’informació necessària per posar-la després en comú i discutir-la amb el seu grup, per tal d’arribar a una possible solució al problema inicial plantejat. A banda de construir nous coneixements de manera autònoma, l’ABP permet treballar, a més, competències i habilitats com aprendre a aprendre, raonament crític, autoavaluació, treball en equip, comunicació i aprenentatge cooperatiu, entre d’altres. El paper del professor en aquesta metodologia és actuar com a guia i facilitador de l’aprenentatge, estimulant debats dins el grup i preguntes que dirigeixin els esforços de l’estudiant. Tot i que l’ABP presenta alguns desavantatges, està guanyant cada vegada més interès per aplicar-ho a secundària i batxillerat. Per aquest motiu, en aquest treball es presenta una proposta didàctica pel curs de 3r d’ESO basada en l’ABP, en la qual es pretén que els alumnes treballin conceptes del sistema nerviós a partir d’una situació problemàtica contextualitzada en el consum de drogues. Alhora, s’intenta que adquireixin el coneixement necessari per tal d’actuar de manera responsable i desenvolupar conductes saludables. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 5 - Ciències pures i naturals ca
dc.subject 55 - Geologia. Meteorologia ca
dc.subject 57 - Biologia ca
dc.subject.other Aprenentatge basat en problemes (ABP) ca
dc.subject.other Aprenentatge actiu ca
dc.subject.other Autonomia ca
dc.subject.other Treball en equip ca
dc.subject.other Recerca ca
dc.title L’aprenentatge basat en problemes aplicat a l’ensenyança de la Biologia i Geologia ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-22T09:06:47Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics