Proposta per treballar conjuntament els continguts de Tecnologia, Matemàtiques i Física i Química, incorporant la metodologia d’aprenentatge basat en projectes i en la resolució de problemes

Show simple item record

dc.contributor Tomás Bergas, Damián
dc.contributor.author Rosselló Crespí, Bartolomé
dc.date 2017
dc.date.accessioned 2018-06-18T12:04:43Z
dc.date.issued 2018-06-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/147127
dc.description.abstract [cat] En aquest treball s’ha posat de manifest la necessitat de que l’alumnat d’educació secundària obligatòria aprengui els continguts de Tecnologia, Matemàtiques i Física i Química de forma conjunta. Es creu que d’aquesta forma es millorarà l’ensenyament, possibilitant fer-ne un aprenentatge més significatiu. El Decret 34/2015, que estableix el currículum a les Illes Balears, ja posa de manifest la gran relació que existeix entre aquestes assignatures, i és el punt de partida per justificar la necessitat de tractar-les de forma conjunta. A més, hi ha nombrosos continguts que es repeteixen. També és pretén utilitzar la metodologia d’aprenentatge basat en projectes i en la resolució de problemes per treballar els continguts d’aquestes tres matèries, afavorint que l’alumnat assoleixi les competències clau marcades per aquesta etapa. Tot i això, s’és conscient de les dificultats presents a l’hora de poder aplicar aquesta metodologia, com són la dificultat d’avaluació i la manca de formació del professorat. D’aquesta forma es proposa un projecte genèric, que podrà servir de recomanacions per treballar i avaluar els continguts de forma conjunta. A mode d’exemple, també s’inclou un conjunt de projectes concrets per posar en pràctica durant el curs de segon d’ESO, que permetran treballar nombrosos continguts d’aquestes tres assignatures de forma interdisciplinària. Així i tot, per a treballar o profunditzar en alguns dels continguts que marca el currículum, es fa necessari recórrer a les classes magistrals tradicionals. Per acabar, es destaca la necessitat de que centres i professors comparteixin els projectes duts a terme, i les seves experiències i dificultats. D’aquesta forma tothom podria tenir accés a la feina feta facilitant la millora dels projectes i la introducció de noves idees. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 004 - Informàtica ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 51 - Matemàtiques ca
dc.subject 53 - Física ca
dc.subject 54 - Química ca
dc.title Proposta per treballar conjuntament els continguts de Tecnologia, Matemàtiques i Física i Química, incorporant la metodologia d’aprenentatge basat en projectes i en la resolució de problemes ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-22T09:06:48Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics