dc.contributor |
Ripoll Perelló, Maria Isabel |
|
dc.contributor.author |
Garí Blanch, Catalina Maria
|
|
dc.date |
2017 |
|
dc.date.accessioned |
2018-06-19T07:35:25Z |
|
dc.date.available |
2018-06-19T07:35:25Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-19 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/147139 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Amb el present treball hem volgut fer un repàs a la història per estudiar la
introducció del català a les aules, esbrinar quina ha estat la metodologia i
l’enfocament més estès a l’hora d’impartir l’assignatura de Llengua i Literatura
Catalanes als cursos que comprenen l’Educació Secundària Obligatòria amb la
intenció de demostrar que aquests mètodes educatius no donen un bon resultat
en el conjunt d’estudiants. Per oferir una possible solució a aquest problema,
hem creat una proposta que consisteix en aplicar pràcticament un nou
enfocament en la metodologia per impartir l’assignatura. Concretament, volem
presentar un projecte d’estudi de la Llengua i la Literatura per mitjà de la cultura
popular i tradicional a partir de l’enfocament per tasques.
És per això que, partint del mètode esmentat, plantejam una proposta didàctica
dirigida a alumnes de 4t d’ESO la finalitat de la qual és múltiple: veure com la
Llengua i la Literatura Catalanes són dues disciplines que, a les aules dels
cursos d’ESO, es poden estudiar de manera conjunta i que aquesta unió pot
oferir uns avantatges als nostres alumnes. A més, a partir de la proposta
pràctica el que volem fer es treballar un tema com és la cultura popular i
tradicional que és present en el currículum –és un dels objectius generals que
presenta aquest document que s’ha d’assolir durant l’etapa– però que en
moltes ocasions és poc treballat i acaba sent desconegut pels alumnes.
Hem escollit aquest tema perquè ens pot ajudar a treballar no tan sols la
Llengua i la Literatura Catalanes sinó anar molt més enllà i treballar amb valors
com el respecte per les altres cultures i el treball amb persones d’altres
generacions. Un altre objectiu que no podem oblidar és oferir una proposta més
innovadora a través de l’enfocament per tasques que ens permeti treballar
l’assignatura acomplint el que marca el currículum però a partir d’un nou
plantejament que deixi de banda l’enfocament formal a l’hora d’ensenyar
llengües. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject |
39 - Etnologia. Etnografia. Folklore |
ca |
dc.subject |
8 - Lingüística i literatura |
ca |
dc.subject.other |
Llengua i Literatura catalanes |
ca |
dc.subject.other |
Cultura popular i pradicional |
ca |
dc.subject.other |
Enfocament per tasques |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge significatiu |
ca |
dc.title |
Estudi de la Llengua i la Literatura Catalanes a partir de la cultura popular i tradicional: un enfocament per tasques |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-05-22T09:06:54Z |
|