[cat] L’assetjament entre iguals és un fenomen que té molta incidència any rere any
en els centres educatius. Existeixen nombrosos programes per a prevenir-lo i,
en menor mesura, per a intervenir quan ja s’han detectat casos. No obstant, a
partir de la revisió documental, s’ha observat que existeix una manca de
programes dirigits als assetjadors o possibles assetjadors, i encara més que
actuïn en el context d’aquest. El present treball té com a objectiu oferir una eina
als centres educatius d’educació secundaria per a intervenir amb aquells
alumnes que presenten el perfil d’assetjador. És una proposta realitzada a
través del Pla d’Acció Tutorial i que intervé amb tot el grup.
[eng] Harassment and intimidation among students (peer bullying) is a phenomenon
that has a great impact year after year in schools. There are numerous
programs to prevent it and, to a lesser extent, to get involved when cases have
already been detected. However, from the document review, it has been
observed that there is a lack of programs aimed at bullies or potential bullies,
and even more that they act in this context. The current research aims to offer a
tool to secondary education schools to intervene with those students who
present the profile of bullies. It is a proposal made through the Tutorial Action
Plan and involves the whole group.