Disseny i implementació d'unitat didàctica per a Cultura Audiovisual II: Comunicar a l'era de la postveritat

Show simple item record

dc.contributor Lirola Sabater, Francisco Ramon
dc.contributor.author Cabrer Biezma, Carles
dc.date 2017
dc.date.accessioned 2018-06-19T10:33:01Z
dc.date.available 2018-06-19T10:33:01Z
dc.date.issued 2018-06-19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/147162
dc.description.abstract [cat] El sector de la comunicació audiovisual a Espanya està passant per un moment de profunds canvis. Hi ha diversos factors que tenen que veure amb aquesta situació, però els principals són la precarització de les professions periodística i aquelles relacionades amb el món audiovisual propiciada per la caiguda en la inversió publicitària i la continua pèrdua de credibilitat en els mitjans de comunicació. Ens trobam, doncs, una situació difícil per als futurs professionals de la comunicació, on hauran de fer front a la tasca més complicada de totes: recuperar la confiança de la societat. Una tasca que passa irremeiablement per començar a guiar-se per criteris ètics i de responsabilitat social a l'hora de dur a terme la seva feina. Cultura Audiovisual és una assignatura introductòria per aquells alumnes interessats en el sector de la producció audiovisual i de la publicitat. L’ensenyament d’aquesta matèria s’estructura en dos camins paral·lels i complementaris. El primer és l’anàlisi dels productes que es presenten per mitjans digitals i físics i el segon és la creació de productes audiovisuals per part dels alumnes. L'objectiu de la unitat didàctica “Comunicar a l'era de la postveritat” és doble: per una part preparar als alumnes per a que coneguin la situació real del sector audiovisual i els reptes més importants que té per endavant la seva generació i, d'una altra seguir les recomanacions de la UNESCO d'incloure al currículum de secundària competències relatives a l'Educació en i per a Mitjans, per tal que els alumnes puguin accedir i crear de forma eficaç continguts en suport del desenvolupament econòmic, l'educació, la salut i els serveis humans, i de tots els altres aspectes de les societats contemporànies. La unitat està construïda en base al model ADDIE de disseny instruccional, partint de les necessitats educatives dels alumnes, dels seus coneixements previs, dels requisits del currículum i dels nostres objectius com a docents. La unitat es basarà en una metodologia fonamentalment diversa, comunicativa, activa i participativa i a l’aula es cercarà potenciar l’aprenentatge significatiu. Els continguts que veuran comprenen des de la situació actual del 1 mercat laboral del sector audiovisual i de la publicitat a reflexionar sobre la crisis dels mitjans de comunicació des del 2008, aprofundir en les causes de l'auge de les noticies falses i de la pseudociència i reflexionar sobre la necessitat d'incloure criteris ètics i de responsabilitat social dins les seves produccions per tornar a guanyar la confiança de la seva audiència i el respecte social de la seva professió. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 7 - Belles arts ca
dc.title Disseny i implementació d'unitat didàctica per a Cultura Audiovisual II: Comunicar a l'era de la postveritat ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-30T12:03:11Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics