[cat] Aquest treball presenta tres parts clarament diferenciades. En primer lloc
s’aporta una justificació teòrica sobre els beneficis de la dramatització a l’aula i
com hauria d’estructurar-se la pedagogia teatral en funció de l’edat. En segon
lloc, s’aporten els resultats i conclusions d’una investigació sobre la
dramatització a l’aula que realitzen mestres de primària i professorat de
secundària a partir de la informació extreta d’unes enquestes qualitatives a la
localitat de Maó. S’obté informació sobre els objectius, resultats, punts forts i
febles, formació i vinculació al teatre del professorat, i descripció de les
activitats de dramatització. En tercer lloc, es proposa una activitat
complementària d’educació transversal on, a partir de la visualització d’un
espectacle i una sèrie d’activitats complementàries vinculades, es treballen els
continguts de biologia, llengua catalana, plàstica, arts escèniques i tutoria i es
treballen les competències de comunicació lingüística; competència cultural i
artística; competència social i ciutadana; competència d’aprendre a aprendre;
competència en autonomia i iniciativa personal; competència matemàtica i
competències bàsiques en ciència i tecnologia.