Aprenent a optimitzar l'ús dels llibres de text d'anglès com a llengua estrangera a través de la col·laboració docent a nivell de centre: un model de formació professional continua per a la millora de la qualitat educativa

Show simple item record

dc.contributor Jacob Abad, Karen Lesley
dc.contributor.author Riera Massanet, Maria Antònia
dc.date 2017
dc.date.accessioned 2018-06-20T07:58:37Z
dc.date.available 2018-06-20T07:58:37Z
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/147198
dc.description.abstract [cat] Encara que d’entrada pugui parèixer una pràctica antiga, els llibres de text continuen jugant un paper important a les classes d'anglès com a llengua estrangera (EFL). Les noves tendències educatives aposten totes per abandonar totalment els llibres de text; cosa difícil a secundària i Batxillerat mentre la manera d’avaluar els alumnes no canviï. Per tant, avui per avui, ens agradi o no, a la majoria de centres de secundària de les nostres illes, es segueix utilitzant un llibre de text a les classes d’EFL. Per sort, els llibres de text actuals d’anglès com a llengua estrangera inclouen molts recursos extres útils per a professorat i alumnat, i és l’ús que en fa cada professor allò que marca la diferència entre que siguin o no realment eficaços per a l’ensenyament i l’aprenentatge. Fer-ne un ús inadequat pot desprofessionalitzar els docents, cosa que disminuirà la qualitat de l’educació, i cansar els estudiants, cosa que afectarà negativament la seva actitud i els seus resultats. Aquest treball de final de màster, neix arran de l’experiència viscuda i les necessitats educatives detectades durant les pràctiques, i pretén proposar un pla de col·laboració i suport entre professors a nivell de centre per a minimitzar el tradicional aïllament que caracteritza aquesta professió i així, augmentar i millorar no només la qualitat d’ensenyament sinó també la d’aprenentatge. A la primera part es fa un repàs de la literatura sobre els que són els tres temes centrals de discussió: els llibres de text actuals d’EFL, l’aïllament docent i la col·laboració docent. A la segona part, es realitza un estudi de cas partint de les observacions de 4 professores d’anglès de l’IES Mossèn Alcover de Manacor, que es completa amb diferents qüestionaris realitzats a alumnat i a professorat d’altres centres. I finalment, partint dels resultats obtinguts, es detalla la proposta, un pla de col·laboració, suport i aprenentatge docent entre iguals i a nivell de centre, pensat específicament pel departament d’anglès del Mossèn però modificable, obert i adaptable a qualsevol altre departament i extrapolable a altres centres com a model de formació contínua per a la millora de la qualitat educativa.
dc.format application/pdf
dc.language cat
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps Lliure
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari
dc.subject 81 - Lingüística i llengües
dc.title Aprenent a optimitzar l'ús dels llibres de text d'anglès com a llengua estrangera a través de la col·laboració docent a nivell de centre: un model de formació professional continua per a la millora de la qualitat educativa
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-30T12:04:22Z
dc.subject.keywords Llibres de text d’EFL
dc.subject.keywords Aïllament docent
dc.subject.keywords Col·laboració docent
dc.subject.keywords Qualitat d’educació


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics