Aproximació interdisciplinària a la diversitat lingüística en el sistema educatiu de les Balears: una proposta didàctica per a ESO

Show simple item record

dc.contributor Gené Gil, Maria
dc.contributor.author Hendriks Sánchez, Natalia Antonia
dc.date 2017
dc.date.accessioned 2018-06-20T08:36:53Z
dc.date.available 2018-06-20T08:36:53Z
dc.date.issued 2018-06-20
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/147205
dc.description.abstract [cat] En el moment històric actual, és freqüent la confluència de diverses llengües en la quotidianitat dels ciutadans. Com més va més s’incrementa el contacte diari amb diverses llengües i, en conseqüència, la necessitat de tenirne cert domini. Les Illes Balears en són un bon exemple: per una banda, hi ha la llengua catalana, la llengua pròpia de les Balears i del col·lectiu majoritari de ciutadans, i vehicular de l’ensenyament; per una altra, hi ha el castellà, que és la llengua habitual d’un nombre més elevat que mai de persones que viuen a les Balears; finalment, hi ha la presència, com més va més important, d’altres llengües que formen part d’aquest paisatge lingüístic o que són les llengües primeres d’un nombre significatiu de ciutadans. Aquesta nova realitat plurilingüe i heterogènia es veu reflectida a les aules del sistema educatiu Balear i, en certes ocasions, ha originat actituds de rebuig o s’ha interpretat com un problema. El sistema educatiu és un element important en la configuració d’una societat, més en moments de grans canvis i transformacions. Per això, les pràctiques educatives que parteixen del reconeixement de la diversitat lingüística de casa i la resta del món, a través del treball d’unes actituds basades en el respecte i la valoració de totes les llengües que es parlen (no només de les pròpies o oficials), contribueixen a l’eliminació d’actituds de rebuig o prejudicis lingüístics no només pel que fa a la utilització del català, llengua minoritzada a les Illes Balears, sinó de qualsevol altra llengua del dia a dia de la ciutadania del país. Aquest treball planteja una proposta de treball didàctic interdisciplinari que pretén fer un recorregut per la diversitat lingüística de les aules i del món de manera general, per així entendre la realitat sociolingüística de la llengua catalana en un context global. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 8 - Lingüística i literatura ca
dc.subject 81 - Lingüística i llengües ca
dc.subject.other Diversitat lingüística ca
dc.subject.other Sociolingüística ca
dc.subject.other Interdisciplinarietat ca
dc.subject.other Didàctica ca
dc.subject.other Llengua catalana ca
dc.title Aproximació interdisciplinària a la diversitat lingüística en el sistema educatiu de les Balears: una proposta didàctica per a ESO ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-30T12:04:26Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record