Literatura i emocions per a l’educació primària: el tractament de la por a diferents contes tradicionals i contemporanis

Show simple item record

dc.contributor Picornell Belenguer, Caterina Mercè
dc.contributor.author Lluís Perelló, Francisca Maria
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2018-09-20T07:03:55Z
dc.date.available 2018-09-20T07:03:55Z
dc.date.issued 2018-09-20
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/147518
dc.description.abstract [cat] El meu TFG ens endinsa dins el món de les “Emocions”des de la literatura. Aquestes són tan necessàries per la vida com la importància de saber gestionar-les. Tot i que les escoles tradicionalment s’havien basat en els continguts, des del s. XXI s’ha introduït més la vinculació entre aprenentatge i emocions. L’educació emocional és la responsable de les persones que seran demà els nostres alumnes, per tant en la formació d'un infant, no es pot deslligar el procés de coneixement de les emocions. El conte és un recurs apropiat per poder treballar les emocions. Més concretament he elegit la por com a emoció per treballar-la, ja que els nostres nins i nines de ben petits i fins ser persones adultes han de saber reaccionar i gestionar aquesta emoció tan important i que tots sentim. Els contes són una eina amb un gran auge al s. XXI. Amb els contes els infants són capaços de sentir la por dels contes sense passar per les diferents situacions que provoca. Aquest TFG consta d’una recerca d’informació de les emocions, educació emocional i la literatura a través dels contes de por, l’altra part important és l’anàlisi dels contes tradicionals i contemporanis, així com una proposta d’aplicació. ca
dc.description.abstract [eng] The present dissertation studies the world of emotions in literature. Emotions and the ability to control them are essential elements in our lives. Although schools had traditionally been focused on contents, the 21st century has seen the emergence of emotions and their effects on the curriculum. Emotional education is what helps our students become mature adults, so children should never be taught contents only, leaving emotions aside. Tales are an adequate resource to study emotions. I have specifically chosen to study the concept of fear because all throughout childhood and until adulthood, students should be able to react to and manage such an important and universal emotion. Tales as tools are popular in the 21st century so that children can feel fear without having to be exposed to real terrifying situations. This dissertation will consist of both research on emotions, emotional education and literature through horror tales, an analysis of several traditional and contemporary tales, and finally, a possible practical application. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Emocions ca
dc.subject.other Educació emocional ca
dc.subject.other Literatura infantil i juvenil ca
dc.subject.other Àlbums Il·lustrats ca
dc.subject.other Por ca
dc.title Literatura i emocions per a l’educació primària: el tractament de la por a diferents contes tradicionals i contemporanis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics