[spa] En aquest Treball Fi de Grau es desenvolupen sis experiments dirigits a cada curs d’Educació
Primària. Aquests tenen com a finalitat construir el concepte de densitat a través de
l’experimentació a l’àrea de Ciències Naturals a l’etapa de Primària. Els experiments es
desenvoluparen i s’avaluaren al CC Juan de la Cierva, a Palma; al CEIP s’Alzinar, del
municipi de Capdepera; i al CP Melcior Rosselló i Simonet, a Santa Maria del Camí.
Aquest treball sorgeix de la necessitat d’introduir una metodologia experimental, activa y
participativa a l’àrea de Ciències Naturals per tal que l’alumnat adquireixi els coneixements a través d’un aprenentatge experimental, didàctic i lúdic. Els alumnes seran els constructors del
seu propi aprenentatge i el docent desenvoluparà un paper de guia.
El Treball Fi de Grau consta de tres parts. A la primera d’elles, es troba tota la informació del
marc teòric i, a la segona, la part més pràctica del treball en la qual es desenvolupa de manera
clara i precisa cada un dels experiments duts a terme a l’aula ordinària de cada curs de cada
centre educatiu. La darrera part del treball consisteix en l’exposició de les conclusions
sorgides de les activitats constitutives d’aquest TFG.
[eng] In this TFG are conducted in six experiments addressed to every course of Primary Education.
These experiments have as purpose the construction by experimentation of the concept of
density in the area of Natural Science in the stage of primary. The experiments have been
developed and evaluated in the school’s CC Juan de la Cierva, in the CEIP S'Alzinar and in
the CP Melcior Rosselló i Simonet, of Palma, Santa Maria del Camí and Capdepera,
respectively.
This work arises from the need to introduce an experimental, active and participative
methodology in the area of Natural Sciences so that the student learns the knowledge through
an experiential, didactic and playful learning. The pupils will be the builders of their own
learning and the teacher will perform a guide's role.
The TFG is divided in three parts. The first one displays its theoretical frame and the second
one deals with the practical part in which it is developed, in a clear and explicit way, each of
the experiments carried out in the ordinary classroom of every educational centre. The last
part of the work exposes the conclusions.