Anàlisi de cinc còmics històrics emmarcats en el passat de les Illes Balears des d’una perspectiva de gènere

Show simple item record

dc.contributor Calvo Trias, Manuel Antonio
dc.contributor.author El Jouhri Fardi, Nadya
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2018-09-26T07:00:56Z
dc.date.available 2018-09-26T07:00:56Z
dc.date.issued 2018-09-26
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/147693
dc.description.abstract [cat] Al llarg d’aquest treball s’argumenta la importància d’incorporar la perspectiva de gènere a l’àrea de les Ciències Socials i de traslladar la seva pràctica a les aules. Per altra banda, s’explica de quina manera contribueix el còmic l’ensenyament de la història. A partir d’aquesta revisió teòrica, es traça un procediment per avaluar la presència i la representació dels personatges d’una sèrie de còmics emmarcats en el passat de les Illes Balears des d’una mirada de gènere. En conjunt, els resultats d’aquesta anàlisi ressalten a manca de visibilitat de la dona en els còmics històrics i l’escassa representació dels àmbits on predominen els personatges femenins, així com la seva caracterització d’acord amb un paradigma de gènere sexista. En vista d’aquests resultats, es consideren una sèrie de pautes per neutralitzar aquestes diferències basades en una perspectiva contrasocialitzadora. ca
dc.description.abstract [eng] Throughout this work, the importance of incorporating the gender perspective in the area of Social Sciences and of transferring their practice to classrooms is argued. On the other hand, it explains how the comic contributes to the teaching of history. Based on this theoretical review, a procedure is drawn up to evaluate the presence and representation of the characters from a series of comics framed in the past from the Balearic Islands from a gender perspective. Overall, the results of this analysis highlight the lack of visibility of women in historical comics and the low representation of the areas where female characters predominate, as well as their characterization in accordance with a sexist genre paradigm. In view of these results, a series of guidelines are considered to neutralize these differences based on a counter-socializer perspective. ca
dc.format applicatin/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights nfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Còmic històric com a recurs didàctic ca
dc.subject.other Androcentrisme i pedagogia ca
dc.subject.other dones a la didàctica de la història ca
dc.subject.other Visió de gènere ca
dc.subject.other Coeducació ca
dc.subject.other Perspectiva contrasocialitzadora ca
dc.title Anàlisi de cinc còmics històrics emmarcats en el passat de les Illes Balears des d’una perspectiva de gènere ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics