dc.contributor |
Calvo Trias, Manuel Antonio |
|
dc.contributor.author |
El Jouhri Fardi, Nadya
|
|
dc.date |
2018 |
|
dc.date.accessioned |
2018-09-26T07:00:56Z |
|
dc.date.available |
2018-09-26T07:00:56Z |
|
dc.date.issued |
2018-09-26 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/147693 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Al llarg d’aquest treball s’argumenta la importància d’incorporar la perspectiva de gènere a l’àrea de les Ciències Socials i de traslladar la seva pràctica a les aules. Per altra banda, s’explica de quina manera contribueix el còmic l’ensenyament de la història. A partir d’aquesta revisió teòrica, es traça un procediment per avaluar la presència i la representació dels personatges d’una sèrie de còmics emmarcats en el passat de les Illes Balears des d’una mirada de gènere. En conjunt, els resultats d’aquesta anàlisi ressalten a manca de visibilitat de la dona en els còmics històrics i l’escassa representació dels àmbits on predominen els personatges femenins, així com la seva caracterització d’acord amb un paradigma de gènere sexista. En vista d’aquests resultats, es consideren una sèrie de pautes per neutralitzar aquestes diferències basades en una perspectiva contrasocialitzadora. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] Throughout this work, the importance of incorporating the gender perspective in the area of Social Sciences and of transferring their practice to classrooms is argued. On the other hand, it explains how the comic contributes to the teaching of history. Based on this theoretical review, a procedure is drawn up to evaluate the presence and representation of the characters from a series of comics framed in the past from the Balearic Islands from a gender perspective. Overall, the results of this analysis highlight the lack of visibility of women in historical comics and the low representation of the areas where female characters predominate, as well as their characterization in accordance with a sexist genre paradigm. In view of these results, a series of guidelines are considered to neutralize these differences based on a counter-socializer perspective. |
ca |
dc.format |
applicatin/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
nfo:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Còmic històric com a recurs didàctic |
ca |
dc.subject.other |
Androcentrisme i pedagogia |
ca |
dc.subject.other |
dones a la didàctica de la història |
ca |
dc.subject.other |
Visió de gènere |
ca |
dc.subject.other |
Coeducació |
ca |
dc.subject.other |
Perspectiva contrasocialitzadora |
ca |
dc.title |
Anàlisi de cinc còmics històrics emmarcats en el passat de les Illes Balears des d’una perspectiva de gènere |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|