Prevenció de l’aparició de les dificultats en lectoescriptura

Show simple item record

dc.contributor Esteller Cano, Àngels
dc.contributor.author Horrach Morell, Margalida
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2018-09-26T09:02:03Z
dc.date.available 2018-09-26T09:02:03Z
dc.date.issued 2018-09-26
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/147724
dc.description.abstract [cat] El desenvolupament de la lectoescriptura és molt important perquè construeix i augmenta els nostres coneixements, a més de ser essencial en el nostre entorn social. No obstant, no tots els alumnes poden desenvolupar-la amb facilitat, per això cal detectar les dificultats d’aquest procés en el primer cicle de primària, etapa en la qual té lloc aquest desenvolupament. Les dificultats més freqüentes són la dislèxia, la disgrafia, la disortografia i el retard lector. Per a poder prevenir l’aparició d’aquestes dificultats és necessari que els mestres sàpiguen els signes que caracteritzen aquests trastorns. Per saber quins són els coneixements dels mestres sobre el tema, s’administra un formulari a mestres d’Educació Primària i Infantil, i d’aquesta manera es comprova si saben prevenir l’aparició de les dificultats en lectoescriptura. A més, es presenten dinàmiques de grup per prevenir-les i dinàmiques multinivell per intervenir-hi, plantejades amb la intenció d’ajudar als mestres que els manquen aquests coneixements i per ampliar els seus recursos. ca
dc.description.abstract [eng] The development of literacy is very important because it builds and increases our knowledge, as well as being essential in our social context. However, not all students can develop it with ease, so it is necessary to detect the difficulties of this process in the first cycle of primary, stage in which this development takes place. The most common difficulties are dyslexia, dysgraphia, dysortography and reading delay. In order to prevent the emergence of these difficulties it is necessary for the teachers to know the signs that characterize these disorders. In order to know what the teachers know about the topic, a form is provided to the teachers of Primary and Infant Education, to prove whether they know how to prevent the appearance of reading and writing difficulties. In addition, there are presented group dynamics to predict them, and multi-level dynamics to intervene, designed with the intention of helping teachers who lack this knowledge and expand their resources. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Educació Primària ca
dc.subject.other Lectoescriptura ca
dc.subject.other Dificultats ca
dc.subject.other Prevenció ca
dc.subject.other Intervenció ca
dc.title Prevenció de l’aparició de les dificultats en lectoescriptura ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics