[cat] En aquesta recerca i revisió sistemàtica es poden trobar diferents articles relacionats amb el síndrome d'abstinència en els nadons. Aquests parlen sobre les causes i les conseqüències dels nadons, pel fet que durant l'embaràs les mares han estat consumidores de substàncies estupefaents. Una aposta per prevenir aquesta problemàtica i intervenir sobre els factors de risc seria el desenvolupament de programes de prevenció basats en l’evidència científica. Aquests programes pretenen ajudar i donar suport a les famílies perquè no hi hagi una desvinculació del nadó amb la mare.
La finalitat d’aquesta revisió és identificar i analitzar la informació més rellevant del camp de recerca sobre les causes i les conseqüències d’aquest consum en els nadons i les seves respectives mares, així com també dels programes basats en l’evidència. Els resultats es fonamenten en programes dirigits a menors i a les famílies desenvolupats en un context educatiu i familiar. Predominen els que són aplicats per professionals de la salut i de l’àmbit educatiu. D’igual manera s’observarà també la perspectiva socioeducativa dels programes i articles analitzats.
[eng] In this research and systematic review different articles related to the abstinence syndrome in the newborns can be found. These talk about the causes and consequences of the babies due to, during pregnancy, mothers have been consuming narcotic substances. A commitment to prevent this problem and intervening on risk factors would be the development of prevention programs based on scientific evidence. These programs have the purpose of helping and supporting families in order to avoid the separation from the baby with the mother. The purpose of this review is to identify and analyze the most relevant information in the field of research on the causes and consequences of this consumption in infants and their respective mothers, as well as evidence-based programs. The results are based on programs aimed at minors and families developed in an educational and family context. Predominantly, those that are applied by health professionals and the educational field. Similarly, the socio-educational perspective of the programs and articles analyzed will also be observed.