[eng] This paper is a research project of the skills that students first, second and third year of Secondary School Nostra Senyora de la Consolació perceived to have more developed, in order to relate it to the Theory of Multiple intelligences H.Gardner (1983) and Basic Skills that includes the current educational system throughout the European Community. The sample comprises a total of 141 students aged between 12 and 17 years show a greater dominance of intra-and interpersonal intelligences, to the detriment of mathematics, linguistics and music, three of which are part of curriculum imposed by the Spanish Education System curriculum. The findings revolve around the need to incorporate the theory of Edgar Dale's Teaching Cone and experimentation include cooperative as basic to learning.
[cat] El present treball és un projecte d’investigació de les capacitats que l’alumnat de primer, segon i tercer curs d’Educació Secundària de l’Escola Nostra Senyora de la Consolació perceben tenir més desenvolupades, per tal de relacionar-ho amb la Teoria de les Intel·ligències Múltiples de H.Gardner (1983) i les Competències Bàsiques que inclou el Sistema Educatiu actual de tota la Comunitat Europea. La mostra està formada per un total de 141 alumnes d’entre 12 i 17 anys que manifesten una major dominància de les intel·ligències intra i interpersonals, en detriment de la matemàtica, la musical i la lingüística, tres de les quals formen part del pla d’estudis que imposa el Currículum Oficial del Sistema Educatiu Espanyol. Les conclusions giren al voltant de la necessitat d’incorporar la teoria del Con de l’ensenyament d’Edgar Dale, i incloure l’experimentació cooperativa com element bàsic per l’aprenentatge.