[cat] En el present treball ens hem marcat com a objectius, primer, clarificar i definir el concepte de pensament crític a partir de l'ús que se'n fa a les legislacions tant europees com estatals i autonòmiques. Aquest serà el punt de partida per, després, elaborar una proposta de nova competència bàsica en pensament crític. Aquesta pot ser una eina molt útil per als estudiants -i ciutadans en pocs anys plenament sobirans i autònoms- d'educació secundària. Per tal de donar un caire eminentment pràctic a aquesta competència bàsica en pensar críticament centrarem l'atenció en l'elaboració de les seves dimensions o indicadors com a futura possible eina de treball en els processos d'ensenyament – aprenentatge de l'educació secundària (tant d'ESO com d'altres modalitats d'estudis). Per a aconseguir desenvolupar les dimensions o indicadors analitzarem críticament i reelaborarem un fragment d'un article acadèmic de R. Ennis. Hem seleccionat aquest article donada la seva consistència amb la definició del concepte pensament crític que haurem extret amb anterioritat, per una banda, i la seva estructura ben definida, per altra. Per acabar, presentarem les conclusions i farem una proposta d'indicadors o dimensions de la competència bàsica en pensament crític. Només restarà indicar les referències i la bibliografia.