El desenvolupament del pensament crític en els estudiants d'educació secundària: una proposta

Show simple item record

dc.contributor Mascaró Moll, Jaume
dc.contributor.author Bonet i Rullan, Antoni
dc.date 2012
dc.date.accessioned 2018-11-02T11:59:51Z
dc.date.available 2018-11-02T11:59:51Z
dc.date.issued 2018-11-02
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/148379
dc.description.abstract [cat] En el present treball ens hem marcat com a objectius, primer, clarificar i definir el concepte de pensament crític a partir de l'ús que se'n fa a les legislacions tant europees com estatals i autonòmiques. Aquest serà el punt de partida per, després, elaborar una proposta de nova competència bàsica en pensament crític. Aquesta pot ser una eina molt útil per als estudiants -i ciutadans en pocs anys plenament sobirans i autònoms- d'educació secundària. Per tal de donar un caire eminentment pràctic a aquesta competència bàsica en pensar críticament centrarem l'atenció en l'elaboració de les seves dimensions o indicadors com a futura possible eina de treball en els processos d'ensenyament – aprenentatge de l'educació secundària (tant d'ESO com d'altres modalitats d'estudis). Per a aconseguir desenvolupar les dimensions o indicadors analitzarem críticament i reelaborarem un fragment d'un article acadèmic de R. Ennis. Hem seleccionat aquest article donada la seva consistència amb la definició del concepte pensament crític que haurem extret amb anterioritat, per una banda, i la seva estructura ben definida, per altra. Per acabar, presentarem les conclusions i farem una proposta d'indicadors o dimensions de la competència bàsica en pensament crític. Només restarà indicar les referències i la bibliografia. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Pensament crític ca
dc.subject.other Competència bàsica ca
dc.subject.other Dimensions (indicadors) de les competències bàsiques ca
dc.subject.other Educació secundària ca
dc.subject.other Alumnat ca
dc.title El desenvolupament del pensament crític en els estudiants d'educació secundària: una proposta ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record