[eng] Achieving an education based on inclusion and on equal opportunities has
become one of the main challenges in recent years. Thus, diversity outreach must
include both low and high ability students. Nevertheless, reality does not match
with the theory as described. Gifted and talented students are forgotten and
ignored in the majority of primary and secondary centers. We have not been
concerned about attending and detecting them, let alone taking care of them
according their teaching- learning process.
[cat] Arribar a aconseguir una educació basada en la inclusió i amb igualtat
d’oportunitats és un dels reptes principals dels darrers anys. Per això, quan
parlem d’atenció a la diversitat hem d’englobar tant els alumnes amb baixes
capacitats com també els d’altes capacitats. No obstant això, la realitat no és
com ens agradaria. Els alumnes dotats intel·lectualment estan oblidats i
desatesos a la majoria de centres de primària i secundària. No ens hem
preocupat ni per la seva atenció, ni detecció i molt menys en atendre’ls com
requereix el seu procés d’ensenyament- aprenentatge.
[spa] Llegar a conseguir una educación basada en la inclusión y con igualdad de
oportunidades es uno de los retos principales de los últimos años. Por eso,
cuando hablamos de atención a la diversidad debemos englobar tanto los
alumnos con bajas capacidades como los de altas capacidades. Sin embargo, la
realidad no es como nos gustaría. Los alumnos dotados intelectualmente están
olvidados y desatendidos en la mayoría de centros de primaria y secundaria. No
nos hemos preocupado ni por su atención, ni detección y mucho menos en
atenderles como requiere su proceso de enseñanza-aprendizaje.