L'efecte de l'agrupament dels alumnes. L'estudi d'un cas

Show simple item record

dc.contributor Mascaró Moll, Jaume
dc.contributor.author Matamalas Galmés, Catalina
dc.date 2016
dc.date.accessioned 2018-11-05T11:31:47Z
dc.date.available 2018-11-05T11:31:47Z
dc.date.issued 2018-11-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/148425
dc.description.abstract [cat] La formació de grups és i ha estat una qüestió molt important i determinant pel bon aprenentatge dels estudiants. Actualment, el sistema espanyol no estableix quin és el tipus d’organització que s’ha d’establir a l’educació secundària cosa que provoca una diversitat d'opinions i de maneres de fer que fan necessari mirar el punt de vista tant de la institució com dels tutors i alumnes i observar quin seria el mètode més adient per a cada situació. Tot i que hi ha estudis que demostren que l’agrupament de forma heterogènia és el millor degut a que els alumnes tenen el mateix dret d’aprendre i tots poden aprendre de tots, els alumnes que tenen menys capacitats poden rebre ajuda dels més capacitats i aquests darrers poden aprendre a treballar en equip i a tractar la diversitat, que és allò que es trobaran una vegada acabin l’escola, cada realitat pot estar justificada segons la situació. La intenció d’aquest Treball de Fi de Màster és fer un anàlisi de la situació per mitjà de l’observació, els resultats acadèmics de la segona avaluació, l’enquesta als alumnes i tutors i l’entrevista a la cap d’estudis del primer cicle d’ESO. Per a aconseguir-ho primer es mostrarà el context històric dels diversos tipus d’agrupaments amb estudis que donen suport ambdues posicions (agrupaments heterogenis i homogenis) i després es donarà a conèixer la realitat d’aquest centre de secundària en l’actualitat per, finalment, passar a analitzar i treure les conclusions dels resultats. El que es demostrarà a les conclusions és que tot i que els alumnes amb altes capacitats tenen una molt bona percepció del seu grup, els altres alumnes es veuen afectats per aquesta separació, cosa que es pot veure en el seu rendiment i actitud. Per això, es demostrarà que l’única manera de donar una igualtat d’oportunitats als estudiants és per mitjà d’un agrupament heterogeni. ca
dc.description.abstract [eng] Grouping students is and has been a very important and decisive question so students can achieve a good level of knowledge. Nowadays, the Spanish system do not contemplate which is the type of organization that has to be established in secondary education. This causes a great deal of opinions and ways of doing things that make necessary to take a look to the different points of view that institutions, form teachers and pupils may have to conclude which would be the best for each situation. Even though there are studies that demonstrate heterogeneous groupings as the best due to the fact that students have the same right to learn and everyone can learn from each other, low-ability students can get help from high-ability students and the latter can learn how to work in groups and deal with diversity, which is what they will encounter once they finish their studies, each reality is justifiable depending on the situation. The aim of this Master’s Thesis is to analyse the situation through observation, the academic results of the second term, a survey to the students and form teachers and an interview to the Head of Studies of the first cycle of ESO. Firstly, it will be shown the historical context of the different types of groupings with studies that benefit both sides (heterogeneous groupings and homogeneous groupings). Secondly, the reality of a secondary school will be described. And, finally, the abovementioned results will be commented with their conclusions. At the end, the most relevant aspect that will be discussed is that even although high-ability students have a very good perception and results in their homogeneous group, the other pupils suffer from this arrangement, which is seen in their academic results and attitude. For this reason, prove will be given to show how important is to group students in heterogeneous type of groupings so each student have the same opportunities to learn. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Agrupament homogeni ca
dc.subject.other Agrupament heterogeni ca
dc.subject.other Percepció ca
dc.subject.other Resultats ca
dc.subject.other Aprenentatge ca
dc.title L'efecte de l'agrupament dels alumnes. L'estudi d'un cas ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics