[cat] El present treball ha consistit en desenvolupar una proposta metodològica més
òptima per l'ensenyança de l'anglès al segon cicle d'Educació Infantil, Educació
Primària i Educació Secundària. L'estudi s'ha basat en analitzar el currículum de
l'assignatura d'anglès de les etapes mencionades per tal de veure on recauen les
mancances. Primerament, s'ha fet un anàlisi les hores lectives destinades a
l'idioma, els objectius, els continguts, els criteris d'avaluació i les orientacions
metodològiques que s'exposen al BOIB. Seguidament, s'ha fet un estudi
comparatiu entre la realitat i la pràctica d'un centre i, un cop observades les
diferències i examinada la continuïtat que ofereixen, es fa una proposta per
l'ensenyança de l'anglès a les tres etapes de la manera més eficient. Aquesta
proposta ha tingut com a objectiu la millora del rendiment dels alumnes en la
llengua meta, incidint en la millora de l'expressió i la comprensió oral.
[eng] El presente trabajo ha consistido en desarrollar una propuesta metodológica más
adecuada para la enseñanza del inglés en el segundo ciclo de Educación Infantil,
Educación Primaria y Educación Secundaria. El estudio se ha basado en analizar
el currículo de la asignatura de inglés de las etapas mencionadas para ver donde
recaen las carencias. Primeramente, se han analizado las horas lectivas
destinadas al idioma, los objetivos, los contenidos, los criterios de evaluación y las
orientaciones metodológicas que se exponen en el BOIB. Seguidamente, se ha
hecho un estudio comparativo entre la realidad y la práctica de un centro y, una
vez observadas las diferencias y examinada la continuidad que ofrecen, se ha
elaborado una propuesta para la enseñanza del inglés en las tres etapas de la
manera más eficiente. Esta propuesta tiene como objetivo mejorar el rendimiento
de los alumnos en la lengua meta, haciendo hincapié en la expresión y
comprensión oral.
[eng] The present study has been developed to attempt a more appropriate
methodology for teaching English in the second cycle of Early Childhood
Education, Primary Education and Secondary Education. The study has been
based on analysing the curriculum of English as a subject of the above stages
to see where the dificulties fall. First, it has been analysed the teaching hours
destined to language, objectives, content, evaluation criteria and
methodological guidelines which are set out in the BOIB. Then, it has made a
comparative study between reality and a practice of a school. Once observed
the differences and examined the continuity they offer, it has been developed a
proposal for the teaching of English in the three stages. This proposal aims to
improve the performance of students in the target language, with emphasis on
oral expression.