[cat] Aquest treball constitueix una aportació per a la millora del sentit del ritme.
Consta d’un anàlisi de la situació actual pel que fa a la temàtica tractada i es
presenten una sèrie ordenada de sessions que poden ocupar un període de
temps concret de part de les classes que es donen durant tot un curs de 1r
d’ESO. L’ordre d’aquestes sessions està pensat per a afavorir un augment
progressiu del nivell. S’hi inclouen exercicis que permeten avaluar els alumnes i
portar un seguiment sobre l’assoliment dels continguts. Per a que els alumnes
vinculin el que estan aprenent amb la música que podrien escoltar en diferents
contextos i ampliïn els seus coneixements musicals, en ocasions es treballa a
través d’ enregistraments d’obres de diferents èpoques i estils.
[spa] Este trabajo constituye una aportación para la mejora del sentido del rimto.
Consta de un análisis de la situación actual sobre el tema tratado i se
presentan una serie de sesiones ordenadas que pueden ocupar un periodo de
tiempo concreto dentro de las clases que se dan durante un curso de 1º de
ESO. El orden de estas sesiones está pensado para favorecer un aumento
progresivo del nivel. Se incluyen ejercicios que permiten evaluar a los alumnos
y llevar un seguimiento sobre los contenidos asimilados. Para que los alumnos
vinculen lo que aprendiendo con música que pueden escuchar en diferentes
situaciones, en ocasiones se trabaja a través de obras de estilos y épocas
distintas.
[eng] This work is a contribution to improve the sense of rhythm. It consists of an
analysis of the current situation on the treated subject and it includes a series of
ordered sessions that can occupy a specific period of time within the first level
classes of the ESO. The order of these sessions is designed to produce a
progressive level increase. It includes exercises that allow students to be
evaluated and to follow up on the assimilated contents. In order to link what
they learn with music they can listen to in different situations, sometimes we
work through music of different styles and periods.