L’aprenentatge basat en projectes, una eina per l’ensenyament de Biologia i Geologia

Show simple item record

dc.contributor Catany Escandell, Miquel
dc.contributor.author Solomando Martí, Antònia
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2019-02-21T08:50:30Z
dc.date.issued 2018-06-03
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/149005
dc.description.abstract [cat] Avui en dia mantenir els estudiants compromesos i motivats constitueix un dels majors reptes encara pels docents més experimentats. Tot i que no hi ha una recepta que serveixi per a tots, les investigacions en el camp de la didàctica de la ciència evidencien que hi ha pràctiques o mètodes que estimulen una major participació dels estudiants. Aquestes pràctiques impliquen deixar de banda l'ensenyament mecànic i memorístic, propi de la metodologia tradicional, per enfocar-se en un treball més reptador i complex; utilitzar un enfocament interdisciplinari en lloc d'un per assignatura i estimular el treball cooperatiu. En aquest sentit neix l'aprenentatge basat en projectes (ABP) com una metodologia pedagògica d'origen constructivista, basada en el disseny d'un projecte com a estratègia principal d'aprenentatge. Aquesta idea sorgeix com a complement o alternativa a l'ensenyament tradicional i suposa una contribució eficaç al desenvolupament de les competències bàsiques i l'aprenentatge dels continguts del currículum. L'ensenyament basat en projectes pretén involucrar a l'alumne en un treball focalitzat a l'adquisició de coneixements sobre un tema d'interès d'una forma més aplicada i similar a la manera de treball que utilitzarà en el seu futur professional. En aquest treball s'analitzaran els principis de l’ABP (origen, criteris que ha de complir, fases, beneficis). El treball inclourà una proposta d’un projecte sobre els continguts de genètica per 4t d’ESO dissenyat amb la finalitat d'aportar al docent una eina d'ensenyament útil. Aquesta estratègia alhora podrà conduir a un aprenentatge més significatiu per part de l’alumne gràcies al seu caràcter pràctic, altament motivador i amb una aplicació real. Es plantejaran les fases del projecte, la temporalització, les activitats que es desenvoluparan, els recursos necessaris per dur-lo a terme i una avaluació que permeti mesurar el seu èxit. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.title L’aprenentatge basat en projectes, una eina per l’ensenyament de Biologia i Geologia ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-12-19T10:36:10Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics