[cat] El Treball Fi de Màster presenta una proposta didàctica dirigida a segon
curs d'Educació Secundària Obligatòria en la qual es treballa la integració de l'art
i la història mitjançant les rutines de pensament de Project Zero de la Universitat
de Harvard.
Els objectius principals que es volen assolir amb el present treball són elaborar
una proposta que faciliti la comprensió de l'alumne dels temes treballats, motivarlos perquè adquireixin un paper actiu en el procés d'ensenyament-aprenentatge,
treballar les competències per al seu desenvolupament tant a escala educativa
com a personal i fomentar el treball cooperatiu i la inclusió a les aules.
Per altra banda, treballar l'art com a font primària per estudiar el passat
constitueix una estratègia per fer més comprensible ja no solament l'objecte
artístic, sinó el context en el qual va ser creat. D'aquesta manera, permet que
l'alumne pugui anar més enllà que la descripció formal de la manifestació
artística, identificant els elements que la connecten i la converteixen en producte
cultural i social del període històric de la seva creació.
A partir d'aquests objectius i del de la integració de l'art i la història, s'han elaborat
dotze activitats per treballar en cada unitat didàctica d'història on els alumnes
treballaran de forma cooperativa amb una o més manifestacions artístiques per
assolir un aprenentatge actiu i alhora fomentar les habilitats socials.