| dc.contributor | Reus Ferriol, Mateu | |
| dc.contributor.author | Planes Albors, Laura | |
| dc.date | 2018 | |
| dc.date.accessioned | 2019-02-21T11:16:38Z | |
| dc.date.issued | 2018-06-04 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11201/149014 | |
| dc.description.abstract | [cat] El Treball Fi de Màster presenta una proposta didàctica dirigida a segon curs d'Educació Secundària Obligatòria en la qual es treballa la integració de l'art i la història mitjançant les rutines de pensament de Project Zero de la Universitat de Harvard. Els objectius principals que es volen assolir amb el present treball són elaborar una proposta que faciliti la comprensió de l'alumne dels temes treballats, motivarlos perquè adquireixin un paper actiu en el procés d'ensenyament-aprenentatge, treballar les competències per al seu desenvolupament tant a escala educativa com a personal i fomentar el treball cooperatiu i la inclusió a les aules. Per altra banda, treballar l'art com a font primària per estudiar el passat constitueix una estratègia per fer més comprensible ja no solament l'objecte artístic, sinó el context en el qual va ser creat. D'aquesta manera, permet que l'alumne pugui anar més enllà que la descripció formal de la manifestació artística, identificant els elements que la connecten i la converteixen en producte cultural i social del període històric de la seva creació. A partir d'aquests objectius i del de la integració de l'art i la història, s'han elaborat dotze activitats per treballar en cada unitat didàctica d'història on els alumnes treballaran de forma cooperativa amb una o més manifestacions artístiques per assolir un aprenentatge actiu i alhora fomentar les habilitats socials. | ca |
| dc.format | application/pdf | |
| dc.language.iso | cat | ca |
| dc.publisher | Universitat de les Illes Balears | |
| dc.rights | all rights reserved | |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.subject | 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure | ca |
| dc.subject | 373 - Ensenyament primari i secundari | ca |
| dc.title | Integració d'Art i Història a segon curs d'Educació Secundària Obligatòria a través de les rutines de pensament de Project Zero | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
| dc.date.updated | 2018-12-19T10:36:12Z | |
| dc.date.embargoEndDate | info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 | |
| dc.embargo | 2050-01-01 | |
| dc.subject.keywords | Rutines de pensament | |
| dc.subject.keywords | Project Zero | |
| dc.subject.keywords | Pensament crític | |
| dc.subject.keywords | Art | |
| dc.subject.keywords | Història | |
| dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |