[cat] Cada procés de canvi és únic i cal valorar aquestes diferències. A més, al principi del camí cal
reflexionar cap on es vol anar, pensar què es vol canviar i quin és l'objectiu que es persegueix. I a
partir d'aquí, amb planificació, consciència i confiança anar fent i revisant.
Al llarg d'aquest estudi es presentarà què és un canvi educatiu, que significa innovació educativa, quin
procés s'hauria de seguir als centres educatius per avançar cap a millores i quins factors possibiliten i
quins limiten els canvis escolars. Així també, aquests aspectes es contrastaran amb el procés de canvi
real, viscut a l'escoleta (0-3) els Molins de Sencelles.
Per tal d’estudiar l'experiència dels Molins, s’ha ajuntat la informació, a partir de tècniques
qualitatives de recollida de dades. Més concretament, s’ha dut a terme un focus grup en el context
natural de l'objecte de la investigació, s’ha realitzat una recerca bibliogràfica, s’han consultat i
analitzat diferents documents del centre i s’han fet entrevistes semiestructurades. Tècniques que han
permès recollir les vivències, emocions i experiències més personals viscudes per les mestres de
l'escola, durant aquests anys de canvis.
[eng] Each process of change is unique and it is necessary to value these differences. At the beginning, it is
necessary to think about the way forward, what have to be changed and which is the objective to
follow. Therewith, to carry out and to revise with planification, consciousness and confidence.
Along this study what is an educational change, the meaning of educational innovation, which is the
process that should be followed in the educational centers in order to move towards improvements and
which factors facilitate and limit the scholar changes will be presented, Moreover, these aspects will
be contrasted with the process of real change, lived to the nursery Els Molins in Sencelles.
To study the experience of Els Molins, qualitative techniques have been used in order to collect the
information more precisely, a focus group has been realized in the natural context of the object of
research. Bibliographic research has been performed and different documents of the school have been
consulted and analysed. Semi-structured interviews have been done. These techiques have allowed to
collect the personal experiences and emotions that the teachers have lived during these years of
changes.