[cat] Aquest treball fi de màster té com a principal objectiu realitzar una
aproximació a la implementació de l’educació afectivosexual en totes les seves
dimensions i oferir eines útils que facilitin la seva incorporació dins l’actual
sistema educatiu de les Illes Balears. Es tracta d’una revisió i investigació
bibliogràfica al voltant de l’esfera de l’educació afectivosexual
(conceptualització, estatus legal, intervenció pedagògica, programes basats en
evidències...) i d’un treball empíric mitjançant enquestes en línia adreçades a
professionals dins el món de l’educació primària en funció de la formació,
l’organització, la metodologia i percepció d’aquest eix temàtic. A partir
d’aquesta investigació es plantegen els principals obstacles de l’educació
afectivosexual (falta de formació, perpetuació de mites socials, manca de
transversalitat, forta presència de perspectives biologistes i absències dins els
projectes de centre, etc.). A més, s’orienten les futures línies d’actuació a partir
d’una eina didàctica transversal per a l’etapa de l’educació primària per tal
d’aconseguir un món més igualitari i lliure de tabús.
[eng] The aim of this Master’s Thesis is to make an approach to the
implementation of the affective-sexual education in all its dimensions and it
offers useful tools that facilitate its incorporation into the current educational
system of the Balearic Islands. It is a review and bibliographic research around
the sphere of the affective-sexual education (conceptualization, legal status,
pedagogical intervention, evidences-based programmes...) and an empirical
work by on-line surveys addressed to professionals in the world of primary
education according to formation, organisation, methodology and perception of
affective-sexual education. Also, this research shows the main obstacles to
affective-sexual education (low training, perpetuation of social myths, little
transversality, biological perspectives and low presence in centre’s projects). In
addition, it orients the future action lines that should be followed with a
transversal didactic tool for primary school in order to achieve a more
egalitarian and taboo-free world.