La lectura obligatòria a l'ESO en català a Mallorca. Anàlisi del cànon i proposta didàctica

Show simple item record

dc.contributor Munar Munar, Felip
dc.contributor.author Marimon Frau, Maria Francesca
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2019-05-15T10:57:00Z
dc.date.available 2019-05-15T10:57:00Z
dc.date.issued 2018-06-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/149372
dc.description.abstract [cat] En l’assignatura de Llengua i literatura catalana de l’educació secundària obligatòria (ESO) és una pràctica habitual incorporar lectures obligatòries. Els seu objectiu és fer que els alumnes llegeixin, que aprenguin a interpretar el discurs literari i a produir-lo i que coneguin diferents gèneres, temes i estils de la literatura. La lectura obligatòria no només ha de servir per comprovar que l’alumne llegeix un mínim de llibres a l’any, sinó que ha de ser una eina per fomentar la lectura per plaer, l’esperit crític, la comprensió de significats subtils com la ironia o el subtext, la imaginació i la creativitat. En l’àmbit de la lectura escolar obligatòria podem analitzar diferents aspectes com el paper de les institucions educatives en l’establiment d’un cànon literari, els diferents tipus de lectures obligatòries (comunes, d’elecció, guiades o no guiades), els criteris de selecció, el debat entre els clàssics i moderns, les formes de treballar la lectura dins l’aula i fora d’aquesta, especialment des d’un enfocament comunicatiu, i finalment les eines i mètodes d’avaluació. Els testimonis de diversos professors són el punt de partida d’un anàlisi general de l’estat de la lectura obligatòria i del cànon escolar de l’ESO en català a Mallorca, i és precisament el seu testimoni el que fa evident la necessitat de continuar debatent i investigant sobre aquesta qüestió. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other Lectura obligatòria, cànon, ESO, Llengua i literatura catalana, enfocament comunicatiu ca
dc.title La lectura obligatòria a l'ESO en català a Mallorca. Anàlisi del cànon i proposta didàctica ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-12-19T11:00:23Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics