[cat] L’objectiu principal del treball és presentar una metodologia d’ensenyament
basada en les intel·ligències múltiples. Per aconseguir-ho, primer s’aprofundirà
en el coneixement de la teoria de Howard Gardner.
La teoria de les intel·ligències múltiples va ser desenvolupada per Howard
Gardner i es basa en l’idea de que no existeix una única intel·ligència, sinó que
proposa una visió pluralista de la intel·ligència, reconeixent en les persones vuit
tipus de intel·ligències diferents: lingüística, lògica-matemàtica, visual-espacial,
musical, cinètica-corporal, interpersonal, intrapersonal i naturalista.
Totes les persones tenen aquestes intel·ligències, és el que ens fa humans, però
combinades de manera única en cada individu. Els individus es diferencien en la
intensitat d’aquestes intel·ligències i en la forma que les utilitzen i les combinen
per actuar, solucionar problemes i progressar en diferents àmbits. Per tant, no
tots aprenem de la mateixa manera.
Llavors, l’ensenyament a través de les intel·ligències múltiples és un tipus
d’innovació que pretén acabar amb el paper de l’educador i de l’educació formal
del passat, que està basat en un estil d’aprenentatge únic per a totes les
persones. Pretén donar resposta a la diversitat intel·lectual centrant
l’ensenyament en l’individu, tenint en compte les característiques individuals de
cada alumne. La base de l’educació ha de ser atendre a la diversitat de l’alumnat
de manera inclusiva.
Els objectius d’aplicar les intel·ligències múltiples a l’aula són que els alumnes
identifiquin les seves intel·ligències predominants i les dèbils, per tal de potenciar
i desenvolupar les seves capacitats des de les seves intel·ligències
predominants per impulsar les dèbils.
Despertar les intel·ligències suposa, des del meu punt de vista, motivar als
alumnes per poder potenciar el seu desenvolupament.
Una vegada s’ha aprofundit en la teoria de l’ensenyament basat en les
intel·ligències múltiples, es pretén estudiar una proposta educativa de com
aplicar aquesta metodologia innovadora a l’àrea de matemàtiques.