El teatre com a eina d'inclusió a l'escola

Show simple item record

dc.contributor Muntaner Guasp, Juan Jorge
dc.contributor.author Abad Padrosa, Gemma
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2019-06-05T07:23:30Z
dc.date.issued 2018-06-16
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/149418
dc.description.abstract [cat] En aquest projecte de final de màster em proposo estudiar i comprovar com el teatre, l’art de les emocions, pot esdevenir una eina inclusiva a les escoles. Tenint en compte el centre escolar com un agent socialitzador, que trasmet valors, tècniques i coneixements. Un dels objectius més importants, és que tots els individus en un futur, siguin capaços de desenvolupar patrons socials de comportaments adequats davant situacions quotidianes, tant individualment o en grup. L’escola ha de trobar eines d’ensenyament que englobin tot tipus d’alumnat.És ben sabut que hi ha alumnes que necessiten una mirada individual però em sembla més encertat, així ho manifesta Pujolàs (2003) parlar de personalització en lloc de parlar d’individualització. La idea de la individualització s’associa a la fantasia que l’ideal seria que cada escolar rebés una atenció individualitzada i pogués seguir el seu propi programa d’ensenyamentaprenentatge.Aquesta lògica pot portar a pensar que l’ideal seria atendre l’alumnat individualment, en una situació de relació didàctica. Però penso que aquesta és una via empobridora, en la qual el grup de companys i companyes sembla que no té cap funció educativa i que només diposita la possibilitat d’influir educativament en l’ensenyant. Personalització significa adequar a l’alumne el treball que es fa a nivell col.lectiu, dins del seu grup, oferint-li possibilitats diferents , donant-li un tracte distint, si cal, afavorint que l’ajudin en certes activitats dins d’un plantejament de treball, compartint els objectius generals i la situació de relació general de la classe afavorint-ne la inclusió. Analitzaré com el teatre pot esdevenir una tècnica educativa útil i motivadora, a través de la qual es pot dur a terme aquesta personalització, esmentada anteriorment així com també com facilita a l’hora de forjar un sentiment de compromís amb un grup, a tenir confiança en un mateix, a millorar l’expressió, a aprendre coneixements funcionalment i a desenvolupar la creativitat lliurement amb diversió assegurada, de manera equitativa i lliure per a tot tipus d’alumnat. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 379.8 - Temps lliure ca
dc.title El teatre com a eina d'inclusió a l'escola ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-12-20T09:27:05Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics