[cat] L’objectiu d’aquest Treball Final de Màster és erigir un primer apartat
teòric en el qual es tracti el contacte entre la literatura i YouTube. Més
concretament, com es comporta la literatura a les aules i com els booktubers
poden ser un perfil òptim per a l’ús de metodologies basades en YouTube a
l’aula. Partint d’aquesta anàlisi de la literatura, YouTube i els booktubers, i de
les relacions que s’estableixen entre tots tres, es configuraran una sèrie de
propostes pràctiques que tendran com a objectiu deixar de banda el model
historicista, tancat i canònic de l’aprenentatge de la literatura fins avui en dia.
Un fet cabdal és que els alumnes actuals no aprenen de la mateixa manera que
fa dos segles, i per aquesta raó l’educació ha de canviar. La literatura és un ens
orgànic, flexible i viu que permet observar el món; tal com també ocorr amb la
plataforma YouTube. La literatura facilita sensibilitzar l’individu en tots els
sentits i despertar l’esperit crític. Aquests trets justifiquen la tria dels booktubers
com a eina positiva per a l’educació perquè poden fer de pont entre l’univers
tecnològic i de la comunicació del segle XXI, i els llibres (vistos, sovint, pels
alumnes com a peces avorrides i passades de moda). Partint d’aquestes
observacions, les propostes pràctiques donaran resposta a les necessitats i a
les mancances del sistema actual i proposaran un nou plantejament per a
l’aprenentatge significatiu de la literatura.