YouTube, booktubers i literatura: La tríada de l’era 2.0 a les aules

Show simple item record

dc.contributor Ripoll Perelló, Maria Isabel
dc.contributor.author González Sastre, Joan
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2019-06-10T08:07:34Z
dc.date.issued 2018-07-16
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/149434
dc.description.abstract [cat] L’objectiu d’aquest Treball Final de Màster és erigir un primer apartat teòric en el qual es tracti el contacte entre la literatura i YouTube. Més concretament, com es comporta la literatura a les aules i com els booktubers poden ser un perfil òptim per a l’ús de metodologies basades en YouTube a l’aula. Partint d’aquesta anàlisi de la literatura, YouTube i els booktubers, i de les relacions que s’estableixen entre tots tres, es configuraran una sèrie de propostes pràctiques que tendran com a objectiu deixar de banda el model historicista, tancat i canònic de l’aprenentatge de la literatura fins avui en dia. Un fet cabdal és que els alumnes actuals no aprenen de la mateixa manera que fa dos segles, i per aquesta raó l’educació ha de canviar. La literatura és un ens orgànic, flexible i viu que permet observar el món; tal com també ocorr amb la plataforma YouTube. La literatura facilita sensibilitzar l’individu en tots els sentits i despertar l’esperit crític. Aquests trets justifiquen la tria dels booktubers com a eina positiva per a l’educació perquè poden fer de pont entre l’univers tecnològic i de la comunicació del segle XXI, i els llibres (vistos, sovint, pels alumnes com a peces avorrides i passades de moda). Partint d’aquestes observacions, les propostes pràctiques donaran resposta a les necessitats i a les mancances del sistema actual i proposaran un nou plantejament per a l’aprenentatge significatiu de la literatura. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.other YouTube ca
dc.subject.other Literatura ca
dc.subject.other Booktuber ca
dc.subject.other Aprenentatge significatiu ca
dc.subject.other Reflexió ca
dc.subject.other Comunicació ca
dc.title YouTube, booktubers i literatura: La tríada de l’era 2.0 a les aules ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-12-20T09:27:17Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics