dc.contributor |
Ripoll Perelló, Maria Isabel |
|
dc.contributor.author |
González Sastre, Joan |
|
dc.date |
2018 |
|
dc.date.accessioned |
2019-06-10T08:07:34Z |
|
dc.date.issued |
2018-07-16 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/149434 |
|
dc.description.abstract |
[cat] L’objectiu d’aquest Treball Final de Màster és erigir un primer apartat
teòric en el qual es tracti el contacte entre la literatura i YouTube. Més
concretament, com es comporta la literatura a les aules i com els booktubers
poden ser un perfil òptim per a l’ús de metodologies basades en YouTube a
l’aula. Partint d’aquesta anàlisi de la literatura, YouTube i els booktubers, i de
les relacions que s’estableixen entre tots tres, es configuraran una sèrie de
propostes pràctiques que tendran com a objectiu deixar de banda el model
historicista, tancat i canònic de l’aprenentatge de la literatura fins avui en dia.
Un fet cabdal és que els alumnes actuals no aprenen de la mateixa manera que
fa dos segles, i per aquesta raó l’educació ha de canviar. La literatura és un ens
orgànic, flexible i viu que permet observar el món; tal com també ocorr amb la
plataforma YouTube. La literatura facilita sensibilitzar l’individu en tots els
sentits i despertar l’esperit crític. Aquests trets justifiquen la tria dels booktubers
com a eina positiva per a l’educació perquè poden fer de pont entre l’univers
tecnològic i de la comunicació del segle XXI, i els llibres (vistos, sovint, pels
alumnes com a peces avorrides i passades de moda). Partint d’aquestes
observacions, les propostes pràctiques donaran resposta a les necessitats i a
les mancances del sistema actual i proposaran un nou plantejament per a
l’aprenentatge significatiu de la literatura. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject.other |
YouTube |
ca |
dc.subject.other |
Literatura |
ca |
dc.subject.other |
Booktuber |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge significatiu |
ca |
dc.subject.other |
Reflexió |
ca |
dc.subject.other |
Comunicació |
ca |
dc.title |
YouTube, booktubers i literatura: La tríada de l’era 2.0 a les aules |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-12-20T09:27:17Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|