[cat] En el present treball argumentem sobre les possibles explicacions que fan de la
dona un subjecte pràcticament invisible en l’ensenyament de les ciències socials
en les aules de secundaria. Al mateix temps, la present proposta didàctica busca
aportar eines de treball i activitats accessibles a qualsevol docent per, a través
de l’ús del cine, introduir la qüestió de la història de les dones a les aules.
Entenem que la narrativa fílmica és un mitja de transmissió eficaç per entendre
la història, creant un impacte suficientment rellevant en l’aprenentatge de
l’alumnat, i així contrarestar parcialment les mancances presents en la estructura
actual dels currículums i dels llibres de text en la qüestió de l’estudi de la dona.
[eng] In this essay, we discuss possible explanations about women being an invisible
subject in social sciences education at high school. At the same time, this
teaching programme seeks to provide accessible tools and activities for any
teacher in order to, through the use of cinema, introduce the issue of women
history in the classroom. Understanding that film narratives are an effective mean
to understand history, they can create a sufficiently relevant impact on student
learning, and partially counteract the present shortcomings in the structure of
curricula and textbooks which are relative to women history