La intel·ligència espiritual a l'educació secundària. Un acostament des del pensament de Francesc Torralba

Show simple item record

dc.contributor Adrover Quetglas, Bartomeu
dc.contributor.author Isern Serra, Juan
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2019-07-02T08:12:33Z
dc.date.issued 2018-07-16
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/149536
dc.description.abstract [cat] Molt s’ha escrit i investigat des de que el psicòleg Howard Gardner començàs a parlar al 1983 de fins a vuit intel·ligències distintes que posseeix cada persona i posàs en dubte del que fins al moment s’entenia per intel·ligència. Al 1995, el psicòleg americà Daniel Goleman va parlar per primera vegada de la intel·ligència emocional. Tots aquests tipus d’intel·ligències, especialment les vuit que defineix Gardner, veim com als darrers anys s’han introduït dins el món educatiu amb força. Moltes editorials estructuren els seus continguts a partir de les intel·ligències múltiples. Als darrers anys, veim com dins la metodologia educativa ha arribat amb força els paisatges d’aprenentatge que combinen les intel·ligències múltiples amb la Taxonomia de Bloom. I la intel·ligència emocional també s’ha incorporat en el procés d’aprenentatge com una part fonamental del desenvolupament integral de l’alumne. Però, I la intel·ligència espiritual? Té cabuda dins el sistema educatiu? És una intel·ligència confessional/religiosa o es pot treballar dins una educació laica? És un tipus d’intel·ligència exclusiva de la religió o la filosofia, o per el contrari es pot treballar de forma interdisciplinària? El concepte d’intel·ligència espiritual és un concepte relativament nou dins el món hispà però àmpliament desenvolupat i treballat en el món anglosaxó. En aquest Treball fi de Màster ens endinsarem en el terme “intel·ligència espiritual”. A partir de les reflexions i escrits del filòsof Francesc Torralba, anirem aconseguint una visió més ampla i intentarem esbrinar quina importància pot tenir aquesta nova intel·ligència dins l’alumnat de secundària i quin paper pot desenvolupar l’escola. A més es presentaran algunes experiències actuals i noves propostes per treballar la intel·ligència espiritual. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 2 - Religió i teologia ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Competència espiritual ca
dc.subject.other Educació secundària ca
dc.subject.other Francesc Torralba ca
dc.subject.other Intel·ligència espiritual ca
dc.subject.other Intel·ligències múltiples ca
dc.title La intel·ligència espiritual a l'educació secundària. Un acostament des del pensament de Francesc Torralba ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-12-20T09:24:56Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics