[cat] Aquest treball s’ha dividit en diverses parts. En primer lloc, s’estudia i es mostra
quina repercussió té la tradició de Sant Jordi a l’illa d’Eivissa, comparant-ho
amb altres punts dels territoris de parla catalana. Aquesta repercussió
s’observa tant en l’àmbit polític com en l’àmbit comercial, a partir de notícies
actuals i notícies d’anys anteriors. Seguidament, s’analitza, a nivell general, la
importància que té aquesta tradició dins les aules i de quina manera es treballa.
En segon lloc, es proposen recursos i camins per actualitzar i fer encara més
atractiva i propera la llegenda de Sant Jordi als nois i noies, aconseguint
d’aquesta manera que analitzin el que veuen, raonin les seves intervencions,
siguin crítics amb la realitat, etc. Per últim, s’extreuen conclusions de la feina
feta (el treball en si que aquí s’exposa) i s’analitzen i es comparen els resultats
obtinguts per l’alumnat, a partir de les activitats realitzades a l’aula.
[eng] This paper has been divided into several parts. First of all, it studies and
displays the impact of the Sant Jordi tradition in the island of Ibiza, compared to
other spot in the Catalan-speaking territories. This impact is observed both in
the political field and in the commercial sphere, based on current news and
news from previous years. Moreover, at general level, it analyzes the
significance of this tradition in the classroom and how it is worked. Secondly, it
proposes resources and approaches in order to update and make the legend of
Sant Jordi more appealing and closer to the boys and girls. This way, they will
be able to analyze what they see, consider their interventions, be critical about
reality, etc.Finally, it exposes conclusions drawn obtained from the work done (the work itself is exposed) and the results obtained with the students are
analyzed and compared, based on the activities done in classroom.