[cat] El present treball recull els resultats d‟un estudi sobre la incidència de la
interinitat docent en l‟aprenentatge dels alumnes de les Pitiüses. S‟ha dut a
terme amb la col·laboració de més de 150 professors de Secundària dels
centres d‟Eivissa i Formentera, pertanyents a tres col·lectius diferents dins el
món educatiu: interins, funcionaris de carrera i docents amb responsabilitats de
direcció com a caps d‟estudi. El marc teòric aborda els conceptes de docència
plurianual i el rol del tutor/professor com a figura referent dins el procés
d‟ensenyament-aprenentatge. L‟objecte d‟aquest estudi és determinar si l‟elevat
índex d‟interinitat que registra aquest territori condiciona l‟aprenentatge dels
alumnes i en quin sentit ho fa. Com a metodologia de recerca s‟han emprat
enquestes amb preguntes tancades i obertes per tal de conèixer les
percepcions dels docents en actiu, que han assenyalat els avantatges i
desavantatges d‟aquesta realitat. Els resultats permeten afirmar que la
interinitat condiciona negativament l‟aprenentatge perquè dificulta el
coneixement dels estudiants i impedeix l‟establiment de vincles que facilitin un
clima de classe motivador.
[eng] The present work collects the results of a study on the incidence that the
teaching interimship has upon the learning teachingof the Pitiusan students. It
has been carried out with the collaboration of more than 150 Secondary high
school professors from the centers of Eivissa and Formentera belonging to
three different collectives in the educational world: interims, career officials and
teachers with management responsibilities such as heads of study. The
theoretical framework addresses the concepts of multiannual teaching and the
role of the tutor/teacher as a benchmark in the teaching-learning process. The
purpose of this study is to determine whether the high interim index recorded in
this territory conditions the learning of the students and in what way it does so.
As a research methodology, surveys have been used with closed and open
questions in order to know the perceptions of teachers who are active, who
have pointed out the advantages and disadvantages of this reality. Results
allow us to affirm that the interimship adversely affects the student learning as it
difficults students' knowledge and prevents the establishment of links that
facilitate a motivating classroom climate.