dc.contributor |
Estades Castañer, Joan Antoni |
|
dc.contributor.author |
Ferrer Palou, Llüisa |
|
dc.date |
2018 |
|
dc.date.accessioned |
2019-07-24T08:01:23Z |
|
dc.date.issued |
2018-07-16 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/149700 |
|
dc.description.abstract |
[cat] La sexualitat i l’afectivitat són factors considerats indispensables i determinants
a l’hora d’establir la pròpia identitat, un procés que té lloc durant l’adolescència.
Tant la Organització Mundial per la Salut (OMS) com la Organització de les
Nacions Unides per a la Cultura (UNESCO) remarquen la necessitat de
plantejar una educació sexual i afectiva des d’una perspectiva holística,
entenent la sexualitat com un àrea de desenvolupament humà. Tot i així,
existeix un elevat grau de desconeixement sobre la sexualitat i l’afectivitat en
l’entorn educatiu, en un context adolescent en el que es duen a terme
conductes sexuals imprudents i poc responsables.
Durant l’adolescència no només té lloc el despertar de la maduresa sexual, sinó
que s’estableixen els rols i models que acompanyaran l’adolescent durant la
seva vida. És per això que es fa totalment necessari plantejar una educació
sexo-afectiva amb perspectiva de gènere, en la qual l’educació sexual
s’assumeixi no només des d’una òptica anatòmica i fisiològica sinó que integri
altres aspectes afectius que permetin el desenvolupament integral dels
adolescents.
En aquesta línia, s’ha elaborat un qüestionari inicial per tal de detectar les
fortaleses i mancances de l’educació sexo-afectiva en diversos grups
d’alumnes de l’IES Josep Maria Llompart, així com els seus coneixements vers
aquesta temàtica. Seguidament, s’ha realitzar una proposta educativa per tal
d’incloure l’educació sexo-afectiva en el currículum de l’assignatura de Biologia
i Geologia a les Illes Balears, amb una seqüència d’activitats que permetin
treballar conceptes, procediments i actituds que permetin el desenvolupament
integral dels adolescents en quant a sexualitat i afectivitat, sempre tenint en
consideració la perspectiva de gènere |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
30 - Teories i metodologia en les ciències socials. Sociografia. Estudis de gènere |
ca |
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Educació sexo-afectiva |
ca |
dc.subject.other |
Perspectiva de gènere |
ca |
dc.subject.other |
Sexualitat |
ca |
dc.subject.other |
Educació secundària |
ca |
dc.title |
Educació sexo-afectiva amb perspectiva de gènere: una proposta educativa a l'àmbit de les Illes Balears |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-12-20T09:27:11Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|